Winter is coming

Inmiddels zitten we alweer een tijdje in de herfst periode, maar met de ‘horror’ winter op komst moeten we ons gaan klaar maken voor donkere, koude stormachtige weken. Welke dingen zijn nou ontzettend handig om te hebben in de winter? Ik heb mijn persoonlijke winter spulletjes bij elkaar gezocht. 

Zelf heb ik een ontzettende hekel aan de winter. De kou, de regen, sneeuw, nee ik hou er echt niet van. Ik ben me bed niet uit te krijgen en zit het liefst de hele dag met een grote kop thee op de bank series te kijken. Helaas, ik zal toch echt naar school moeten en naar me werk. Om deze koude weken toch door te komen heb ik een aantal dingen die ik niet kan missen in de winter. 
Als eerst, natuurlijk: thee. Een mega grote kop met hete thee. Smaakjes? Maakt me niet uit. Ik vind vrijwel alles lekker. Mijn thee laadje is dan ook enorm vol. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik nu echt eerst dit op moet maken voordat ik weer een nieuw smaakje koop. Onlangs ben ik er echter wel achter gekomen dat speculaas thee niet zo mijn ding is. Wat lekkers er bij is natuurlijk ook altijd lekker.

Dan, kaarsjes. In de winter heb ik mijn hele kamer altijd aan staan met kaarsjes. Het liefst geur kaarsjes. Op het moment is mijn favoriet Wild Berries van de Action. Was slechts 2 euro maar hij is erg lekker. Lekker zoet.

Dan zijn er op beauty gebied nog een aantal dingetjes die ik in de winter extra graag gebruik. Mijn huid heeft erg veel last altijd van de kou in de winter. In mijn gezicht krijg ik last van puistjes, op mijn handen krijg ik ook altijd last van plekke. Dit heet winterhanden, en doet erg veel pijn. Een aantal jaar ben ik op zoek geweest naar het perfecte middeltje om die pijnlijke handen tegen te gaan. Vorig jaar kwam mijn moeder opeens thuis met deze handcreme van DR Fix. Winterhanden Wonder. Nou een wonder is  het zeker. Mijn handen doen nu lang niet zoveel pijn als anders in de winter.

Verder gebruik ik in de winter graag een lekkere dikke bodybutter. Voornamelijk mijn onder benen kunnen wel wat voeding gebruik in de winter. Momenteel gebruik ik Rituals Touch of Heaven graag, in de geur Organic Sweet Orange & Cedar. Zo’n ontzettend lekkere geur en de butter doet zelf verder ook prima zijn werk.

Als laatst op beauty gebied gebruik ik graag een dikke voedende crème voor mijn gezicht. Onlangs heb ik de Nivea Soft ontdekt. Dit is een hele fijne dikke crème die mijn huid goed voed. Je kan de crème voor alles gebruiken. Hij werkt ook prima als handcrème en dergelijke. Maar zelf gebruik ik hem nu als nacht crème en dat bevalt goed.

Verder, vitamines. In de winter zijn die voor mijn onmisbaar, gebruik ik ze niet dan merk ik dat meteen. Ik wordt ontzettend moe en sloom. Iets wat ik zeker niet kan gebruiken in zo’n drukke periode. Ik slik dus de gewone multi vitamines, maar ook visolie extra. Dit is omdat ik zelf geen vis eet en het gevoel heb daarom ook echt deze stoffen te missen.

Geef een reactie

