3FM Serious Request 2013

Serious Request volg ik al enkele jaren. Ik vind het goed wat ze doen. 7 dagen nonstop muziek maken in het Glazen Huis voor een goed doel. Een aantal jaar geleden was ik erg ziek tijdens deze week. Ik kon in de avond niet slapen en wat was het heerlijk dat Serious Request er toen was om mij te entertainen deze nachten. Dit jaar staat het Glazen Huis in Leeuwarden, en dat betekend natuurlijk dat ik erbij ben. 

Vanaf aankomende woensdag zal het Glazen Huis van 3FM in Leeuwarden staan en zullen de drie DJ’s, Giel Beelen, Coen Swijnenberg en Paul Rabbering opgesloten worden in het huis. Epke Zonderland zal dit doen. Het thema van dit jaar is de Stille Ramp. Dit houdt in: jaarlijks sterven er 80.000 kinderen als gevolg van diarree. Dit komt door het gebrek aan schoon drinkwater, zeep en toiletten. Samen met het Rode Kruis zet 3FM zich in voor deze stille ramp. De 3 DJ’s zullen 7 dagen niets eten en non stop muziek maken. Er komen avond gasten die ze de avonden door zullen helpen. Zo komt de zaterdag avond Geraldine Kemper. 
Doordat het dit jaar in Leeuwarden plaats vind is het voor mij natuurlijk erg makkelijk om iets te doen. Zo zal ik gedurende deze week vrijwilliger zijn bij SR’13. Ik zal op drukke punten staan waar veel mensen langskomen. Ik zal hier vragen beantwoorden, flyeren, promotiemateriaal uitdelen en mensen de weg wijzen. Ik heb er onwijs veel zin in. De zondag zal ik de hele dag op het Wilhelminaplein staan. Dit is dus op het plein waar ook het Glazen Huis staat. Het betekend voor mij erg drukke dagen, maar wel erg leuk. 
Wil je zelf ook iets doen? Dat kan! Je kan zelf een actie opzetten. Je kan je hiervoor aanmelden bij http://www.kominactie.nl. Hierdoor zal je actie meer publiciteit krijgen en levert het misschien ook wel meer op. Ook is er een veiling op 3FM.nl. Hier veilen onder andere bekende Nederlandse eigen spullen. Je kan hierop bieden. Het geld zal allemaal naar de Stille Ramp gaan. Verder kun je natuurlijk ook gewoon geld storten op 661. Dit is het rekeningnummer van het Rode Kruis. Maar er zijn er meer in de omloop. 
 Bron: 3FM
Geef een reactie

