In het zonnetje: Essence

In de artikelen “In het zonnetje” wil ik elke keer een bepaald merk in het zonnetje zetten. Ik laat hierbij de producten zien die ik van dat merk in mijn smash heb. Verder vertel ik daarbij wat ik ervan vind en hoe vaak ik ze gebruik. Deze week: Essence

Te beginnen met, de basis voor een mooie ooglook. Mijn oogschaduw basis is nu al dik een jaar van Essence. Het is mijn favoriete oogschaduw basis. Hij werkt fijn, laat mijn oogschaduw echt de hele dag zitten en heeft een mooie neutrale kleur waardoor het de adertjes verdoezeld, en ik dit dus ook makkelijk kan dragen als ik een dagje geen oogschaduw op wil. Dan nog de crème oogschaduw. Deze is van de Sorbet lijn van Essence. Een mooie fel blauwe kleur. Hij werkt goed als basis onder een andere oogschaduw. Maar je zou hem ook makkelijk kunnen gebruiken als oogschaduw op zich. Al pak ik hem zelf niet snel uit de kast voor deze reden. Dit omdat hij soms toch een beetje in de lijntjes trekt. 

Mascara, iets wat niet kan ontbreken in een make up stash. Deze van Essence heb ik ooit heel goedkoop gekocht. Ik had even snel een mascara nodig. Helaas doet ie niet helemaal wat ik van een mascara verwacht. Hij maakt mijn wimpers wel iets langer, meer gekruld en voller, maar niet dusdanig dat je ook daadwerkelijk een groot verschil ziet. Wel vind ik deze mascara fijn om te gebruiken in combinatie met een andere. Dit komt omdat hij de wimpers wel mooi scheidt. 

Dan, een absolute favoriet. Dit oogschaduw palletje, Sun Club Long Beach pak ik vaak uit mijn oogschaduw laatje. De kleuren zijn mooi neutraal. Hebben veel pigment en werken fijn. Ze zijn goed te blenden. Voornamelijk de lichtroze kleur heb ik al regelmatig gedragen. 

De basis van een mooie make-up look begint natuurlijk met een BB cream, foundation of getinte dagcreme. Deze van Essence is eigenlijk geen van allemaal. Zo geeft ie een lichte dekking, is hij extreem verzorgend maar bevat het geen SPF. Zelf gebruik ik deze op dagen dat mijn huid er verder prima uit ziet en ik niet veel dekking nodig heb. Het gevoel dat deze foundation aan mijn huid geeft vind ik heel fijn. Het voelt fris en verzorgend. Ik heb inmiddels twee flesjes liggen, dit komt omdat ze soms in de winkel liggen voor 1 euro. Ik neem ze dan altijd mee. Zo fijn vind ik hem. Deze is trouwens voor de lichte huidjes. Maar ik merk zelf niet zo heel erg dat hij in de zomer lichter is als in de winter. Voor mijn gevoel kan ik hem altijd wel gebruiken. 

Een mooie blush is toch ook wel iets wat in je stash hoort. Deze van Essence is van een limited edition en dus niet meer te krijgen. Toen ik hem kreeg zat er een mooie gouden spray tan over de bloem. Helaas was dat er na een paar keer vegen alweer vanaf. Verder vind ik de blush wel goed. Mooie kleur en mooie pigmentatie. Helaas blijft hij niet zo lang zitten als ik zo willen…

Dan als laatste, de lipproducten. Ik heb 4 mooie glosjes van Essence. De eerste van links is een mooie nude kleur met een mooi zacht glansje. Ik pak deze niet vaak, maar als ik hem gebruik doe ik dat in combinatie met een rode lipstick. Het tweede glosje is een mooie matte rood roze kleur, met de naam Smooth Berry. Errug mooi. Ik gebruik deze vaak. Helaas is ook deze niet meer te krijgen in de winkels. Ze hebben deze een tijdje geleden uit de collectie gehaald. Dat zelfde geldt voor de mooie matte nude kleur ernaast. Deze is erg nude, en erg mat. Voor mij is de kleur niet helemaal top. Daarom gebruik ik hem ook niet zo vaak. In de zomer is het een beter kleurtje voor mijn huidskleur en lipkleur. De laatste is ook een rood roze kleur. Deze neigt iets meer naar roze, ook heeft deze in verhouding tot Smooth Berry een mooi glansje. Deze pak ik iets vaker. Voornamelijk in de zomer is dit een grote favoriet.
Dit waren al mijn Essence make upjes. Nagellak heb ik hier even achterwege gelaten. Misschien een volgend artikel.
Geef een reactie

