What to do?!

‘Stoppen met deze module, of er toch nog even keihard (en dan bedoel ik echt KEIHARD) voor werken om het toch nog te halen?’ Dit was voor mij de afgelopen weken zo’n moeilijke beslissing. Maar vanavond heb ik dan toch besloten te stoppen en de nieuwe module er weer keihard voor te gaan. 

De keuze was moeilijk. Doorgaan zou betekenen dat ik heel hard zou moeten werken, totaal geen vrije tijd meer zou hebben en mezelf totaal zou weg cijferen. Stoppen betekend dat ik volgend jaar deze module opnieuw moet doen, en dus een kwart jaar uitloop wat betreft mijn studie. Een keuze moest gemaakt worden. Maar waarom eigenlijk? Waarom moet ik nu nog zo hard werken om het te halen? Zelf denk ik dat dit komt doordat ik de afgelopen weken een lastige periode heb doorgemaakt. Dat zorgt voor veel stress, die stress zorgt weer voor extreme vermoeidheid en die vermoeidheid zorgt voor geen tijd meer hebben om mijn schoolwerk goed uit te voeren. Helaas! 
Doordat ik nu drie weken eerder stop, betekend dat, dat ik drie weken niet zo veel te doen heb. Een mooie tijd dus om alles op een rijtje te krijgen. Even mezelf weer terug vinden. De hardwerkende vrolijke Chelsea. Daar is op dit moment weinig van over. Hoe ik dit ga doen?
Als eerst moet ik weten waar mijn stress en dergelijke vandaan komt. School was een grote factor hierin. Door nu te stoppen voor drie weken neem ik die stress al weg. Verder heb ik nog veel andere dingen aan mijn hoofd die ik een plekkie moet gaan geven. Dit wil ik doen door veel tijd in Leeuwarden door te brengen, het liefst samen met mijn vriend. Leeuwarden geeft mij een gevoel van vrijheid en rust. Teveel bij mijn ouders zorgt ervoor dat ik juist weer vermoeid raak. 
Verder wil ik veel gaan sporten. Me lekker in het zweet gaan werken en me hoofd leeg maken. Sporten geeft mij rust. Gezond eten is ook belangrijk hierbij. Dat wil ik dus ook gaan proberen. Vanwege mijn vermoeidheid wil ik, zoals ik al vertelde in mijn vorige artikel ENJOY #1, de dokter een bezoekje brengen. 
Als laatst ga ik vooral proberen te doen wat ik leuk vind. Dit houdt in, bloggen, rust, sporten en dergelijke. Ik hoop dat dit allemaal ervoor gaat zorgen dat ik me wat beter ga voelen. 
Geef een reactie

