ENJOY #2

Zoals ik vorige week al vertelde zal ik elke week een ENJOY artikel online plaatsen. Hierin zal ik mijn wekelijkse doelstellingen zetten. Deze doelstellingen maak ik omdat ik iets gezonder wil gaan leven in 2014. Vorige week had ik een aantal doelen opgesteld, helaas is er wat misgegaan met dat artikel en dus kan ik een aantal doelstellingen niet meer terug vinden. Maar een paar weet ik nog. 

Om maar gelijk te beginnen; de meeste doelen deze week heb ik niet gehaald. Ik kon het gewoon niet. Zo wilde ik bijvoorbeeld in de middag niet slapen, om dan vervolgens in de avonden beter te slapen. Maar maandag middag kon ik me meteen niet inhouden, ik was zo moe en ja hoor, in slaap gevallen op de bank. Helaas mislukt dus. Deze week maar weer opnieuw proberen. 
Een ander doel was om niet te snoepen een week. Dit omdat ik ontzettend ga stuiteren van binnen. Dat wilde ik niet meer, daarbij komt, snoep is ook niet erg gezond voor je. Dit is redelijk gelukt, tot donderdag. Toen heb ik was M&M’s gehad. Ach voor mijn doen nog best goed, toch al drie dagen geen snoep gehad. Ook was gisteren (voor mij vandaag), zondag, mijn verjaardag. En de taart zag het zo ontzettend lekker uit dat ik dat natuurlijk niet kon weerstaan. 
De dokter bellen is er helaas ook niet van gekomen. Ik moest veel werken en ondanks dat ik me nog steeds niet goed voel vond ik het niet nodig. Erg dom, nu had ik gewild dat ik het wel had gedaan. Het laatste doel dat ik me nog herinner is: keihard bikkelen voor school. Maar vanwege omstandigheden heb ik ervoor gekozen om dit niet te doen. Meer hierover lees je hier

Ondanks dat dit een hele slechte eerste ENJOY was, ga ik toch vol vertrouwen door. Zo heb ik weer een paar leuke dingen bedacht waar ik mij graag aan zou willen houden aankomende week.
Namelijk: twee keer in de week de sportschool een bezoekje brengen. Het liefst ga ik dinsdag en donderdag. Maar ik moet nog even kijken of dit uitkomt. Het maakt niet uit wanneer ik ga, zolang ik maar ga.

Dan, water drinken. En dan bedoel ik niet een glaasje op een dag. Nee! Veel water. Twee liter op een dag, het liefst. Ik merk dat ik van water drinken ontzettend vaak de deur naar de wc weet te vinden maar toch merk ik ook dat het veel goeds voor me doet. Mijn huid reageert er onder andere enorm goed op.

Vorige week is het dan niet gelukt, dat wil niet zeggen dat het deze week weer niet lukt. Geen snoep. Ik ga het toch weer proberen. De suikers die er in zitten doen gewoon niet veel goeds voor mijn lijf.

Dit is wat ik deze week probeer te bereiken. Ik ga er weer met de volle 100% voor. Op naar een fitter leven. Volgende week zal ik weer vertellen wat ik dan ga proberen, en natuurlijk of ik me gehouden heb aan deze doelen.

Geef een reactie

