ENJOY #4

Het is de eerste maandag van de maand, en dat betekend weer een ENJOY artikel. In deze artikelen vertel ik wat mijn maandelijkse doelen zijn. Wat wil ik bereiken, hoe wil ik dit bereiken en hoe houd ik dit vol. De doelen betreffen alles wat mij bezig houdt. 

Vandaag wil ik beginnen met mijn grootste doel. Annemerel heeft afgelopen week een artikel geplaatst waarin zij vertel waar zij zich de komende maand mee bezig gaat houden. Namelijk, Detox February. In deze maand zal zij proberen zo clean mogelijk te eten. Ik wil hier graag aan mee doen. Ik probeer het altijd maar als ik een maal een uitschieter heb gemaakt blijf ik de rest van de tijd ongezond eten. Vanaf nu wil ik ook proberen een maand lang clean te eten. Ik ga echt niet super clean eten en veel voeding schrappen. Wat ik wel ga doen is als volgt:
– Proberen mijn avond eten clean te houden. Dus geen kant en klaar maaltijden en maaltijden uit pakjes. 
– Een maand geen chocolade. Deze maand heb ik er ontzettend veel van gehad en ik heb het gevoel dat     mijn huid er vrij slecht tegen kan. 
– Geen frisdrank meer. Als ik in Leeuwarden ben doordeweeks lukt dit prima. Geen enkele moeite. Echter zodra ik in het weekend bij mijn ouders ben grijp ik altijd naar ranja met Sevenup. Wat is dat lekker. Voor nu wordt dat even een maandje thee. 
– Geen brood, pasta en rijst. Nou eet ik rijst al niet echt dus dat wordt een makkie. Maar pasta en brood… Ja dat gaat erg lastig worden. Voornamelijk brood is als arme student makkelijk om gauw te kopen en te maken. Goedkoop, snel klaar en ontzettend lekker. Toch wil ik proberen dit drastisch te minderen. Maar het zal niet zo zijn dat ik het helemaal ga bannen, dat lukt gewoon niet. 
– Geen melkproducten! Hier moet ik me toch echt aan gaan houden. Ik kan er gewoon niet tegen. Mijn buik gaat er enorm van opzetten en het lijkt dan net of ik hoogzwanger ben. Not very charming. 
Doormiddel van Annermerel haar artikelen over gezonde recepten hoop ik wat nieuwe ideeën op te kunnen doen. Zodat ik niet elke avond hetzelfde eet. 
Dan, nog meer doelen. School is ook een puntje. Vanaf morgen begint weer een nieuwe module. Ik wil me vanaf dan weer met de volle 100% gaan inzetten. Dat houdt in, elk hoorcollege volgen en netjes en op tijd beginnen met me huiswerk. Ik heb er wel vertrouwen in dat dit goed komt. Alleen de hoorcolleges…
Goed, dan nog wat kleine dingen op een rijtje:
– Producten op maken. 
– Op tijd gaan slapen!
– 2 keer in de week naar de sportschool.
– Me kamer netjes houden. (Dit gaat moeilijk worden). 
Dit waren ze wel ongeveer voor deze maand. Over een kleine maand vertel ik jullie wat er van terecht gekomen is, en natuurlijk wat het effect is geweest van het clean eten. Ik hoop toch wel wat verschil te merken in bijvoorbeeld mijn huid en energie.

Geef een reactie

