Recept: koude pasta salade

Met het lekkere warme weer eet ik het liefst lekkere salades. Met lekker veel groente. Toen ik laatst na een avondje thuis kwam had mijn vader een lekker salade gemaakt. Sindsdien maak ik hem regelmatig (vooral met het warme weer van afgelopen weken). Hij is lekker, gezond en zo klaar. Vandaag deel ik dit recept. 

Benodigdheden:
– Pasta (tagliatelle) 
– Ei
– Salade dressing (Calve salad mix, kruiden en knoflook)
– ijsbergsla
– Kipreepjes gerookt
– Komkommer
– Olijfolie
– Ui 

Zelf begin ik altijd met het koken van de pasta en het ei. Vervolgens begin ik met het maken van de dressing. Ik gebruik een zakje en gooi daar wat water en olijfolie bij. Er kan aardig wat bij, hij mag lekker vloeibaar zijn. Dan snijd ik het uitje en de komkommer. Als de pasta gaar is en het eitje hard gekookt gooi ik alles in een grote bak. Even husselen en klaar. Zelf maak ik altijd lekker veel (vandaar de twee eieren en veel pasta), dit doe ik omdat het de volgende dag, na een nachtje koelkast, nog lekkerder is. Lekker om dan als lunch te eten. 

Ik ben echt ontzettend fan van dit gerecht. Ontzettend snel klaar, makkelijk, gezond en mega lekker. Dit kan iedereen maken!

Geef een reactie

