Throwback: London

London 2014, can I go back, please? Samen met vriendinnetje Mandy ben ik afgelopen augustus naar London geweest. Een weekje cultuur snuiven in deze prachtige grote stad. Ik heb een heerlijke week gehad en heb veel moois gezien. Graag ga ik nog even terug naar dit moment, en daarom deel ik vandaag mijn mooiste en leukste foto’s van het weekje London.

Van te voren hadden we het een ander dat we wilde doen. Zo gingen we eten bij Jamie Olivers Fifteen, hadden we afgesproken met een andere vriendinnetje, wilde we natuurlijk The Big Ben bezoeken en hadden we 1 dag gepland waar we naar de Harry Potter studio’s gingen. En dit was toch ook wel  mijn hoogtepunt van de vakantie.

Eten

Al gauw hadden we ons favoriete eet plekjes gevonden. Zo hebben we veel geluncht bij Costa, daar hadden ze heerlijke koude limonades en ook hele lekkere broodjes. Voornamelijk de tosti’s vond ik erg lekker. Maar naast limonades hadden ze ook hele lekker koffie. 

Voor het avondeten wilde we op sommige avonden wat goedkoper eten. 1 avond zijn we namelijk naar  Jamie Oliver’s Fifteen geweest. Een wat duurder, maar ontzettend lekker en goed restaurant. Daarom kwamen we bij Bella Italia uit. Een Italiaans restaurant waar ze veel pizza’s hebben en wat pasta’s. 3 avonden hebben we uiteindelijk hier gegeten. Twee keer koos ik voor pasta (ontzettend lekker, het water loopt me alweer in de mond) en 1 keer een lekkere grote pizza.

Via het internet kwamen we erachter dat het populaire The Breakfast Club in London zat, en omdat ons ontbijt bij het hotel niet al te best was (zeg maar gewoon, het was niks) kozen we ervoor 1 ochtend bij The Breakfast Club te gaan eten. Ik koos voor een Ice Tea en Pancakes. En ondanks dat het super lekker was, heb ik maar een kwart opgegeten. Want man, wat was dat machtig. 

Elke avond gingen we na het eten voor het toetje naar Starbucks. Dit was namelijk de enige plek waar we WiFi hadden. En omdat er in London meer dan 100 Starbucks zitten, was het geen probleem om daar elke avond een theetje te gaan halen. 

Spots

London is een stad die bekend staat om de Big Ben en de London Eye. En natuurlijk wilde wij ook graag een bezoekje brengen aan deze toeristische hot spots. Alles was druk maar wel ontzettend mooi. Naast de Big Ben en de London Eye zijn we natuurlijk op nog vele andere mooie plekken geweest, hier wat foto’s van de mooie plekjes in London. 

Harry Potter Studio Tour 

Als hoogtepunt van de vakantie zijn wij 1 dag naar de Harry Potter Studio Tour geweest. Tijdens de Tour krijg je een rondleiding over de set. Vrijwel alle sets waren nog intact echt gebruikt in de film. Als enorme Harry Potter fan kan ik toch wel zeggen dat dit het hoogtepunt was van mijn vakantie in London. Echter, als je niet wilt dat de magie van de films verdwijnt omdat je weet hoe het nu zit moet je niet naar de studio tour gaan. Er wordt veel duidelijk gemaakt over hoe alles wordt gedaan en hoe alles zit. Zelf vond ik dat heel leuk maar ik begrijp ook dat het misschien wat magie weghaalt. 

London was in dit ietwat vervelend jaar voor mij een absoluut hoogtepunt. Ik heb van alles genoten en heb veel mooie dingen gezien. Het maken van dit artikel zorgde bij mij dan ook voor een vrolijk gevoel. Ik hoop dat ik ditzelfde bij jullie heb kunnen doen en dat mijn foto’s een goede impressie hebben kunnen geven van London, voor de mensen die misschien zelf nog eens willen gaan. Ik vond het een leuke week, en hoop snel weer een keer naar London te kunnen. Zijn jullie al eens in London geweest?

Geef een reactie

