BE Creative foundation

Een aantal weken geleden heb ik bij de Ici Paris een nieuwe foundation gekocht. Ik was nog opzoek naar een hele lichte foundation omdat mijn huid toch echt een paar tinten lichter geworden is. Mandy raadde mij de foundation van BE Creative aan. Een make up merk van Ici Paris. Ik kocht hem in de lichtste kleur. En vandaag vertel ik jullie wat ik er van vind.

De foundation komt in een zwart doosje. In dit zwarte doosje zit een mat glazen flesje. Zelf vind ik dit niet fijn, omdat ik nog al onhandig ben en ik snel dingen laat vallen. Maar tegenwoordig zitten alle foundations in glazen flesjes. Het pompje vind ik wel heel fijn in gebruik. 
Zoals ik al zei kocht ik hem in de lichtste kleur. Deze is ook echt licht. Je kon kiezen uit een matte finish of een glanzende finish. Van de glanzende finish was zelfs nog een kleur lichter te verkrijgen. Maar ik ging voor de matte finish. Er zijn veel kleuren beschikbaar. De donkerste kleur, nummer 09, is ook echt donker.

De substantie vind ik wat dik. Maar dit komt waarschijnlijk omdat ik de True Match foundation van Loreal gewend ben. Deze substantie is heel dun en smeert heel makkelijk uit. De BE foundation vond ik daarom toch wat moeilijk uit smeren.

Dit is de foundation uitgesmeerd. Prima dekking en eenmaal uitgesmeerd zie je hem niet echt zitten. Eens kijken hoe hij er op mijn gezicht uit ziet.

 Hier heb ik hem op, zonder enige andere producten. Ondanks dat hij wat lastig uitsmeerde zit hij mooi op mijn gezicht. De dekking is goed en de finish vind ik ook mooi. So far, so good.

Hier draag ik ook andere make up, waaronder concealer om nog even de plekjes die door de foundation heen gaan te camoufleren. Ook nu ziet de foundation er prima uit en blend hij mooi samen met mijn andere producten.

Helaas merkte ik aan het eind van de dag dat de foundation niet meer zo mooi zat als toen ik hem in de ochtend op deed. De foundation was gaan vlekken en was volledig ‘gedroogd’ op mijn gezicht. Overal zaten schilfertjes van de foundation en hij liet mijn droge plekjes op mijn huid overal goed zien. Voornamelijk mijn voorhoofd was een slagveld. Helaas. Hij leek zo fijn. Maar momenteel is deze foundation voor mij dus niet zo’n succes. Misschien in de zomer, als mijn huid wat vetter is. Ik ga het dan zeker nog een keer proberen, want op zich was de foundation zelf heel fijn en de kleur was prima.

De BE Creative foundation is te verkrijgen bij Ici Paris voor ongeveer 17,- euro. Je kunt hem ook online bestellen bij Ici Paris, dan is de foundation €14.22,-.

Geef een reactie

