Hoe gaat het nu?

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat op mijn blog heb geplaatst. Ik ben erg druk geweest met van alles en nog wat. In de afgelopen weken is er veel gebeurd. Te beginnen bij het feit dat ik plotseling besloot weg te gaan bij mijn werk en op zoek te gaan naar wat anders. Reden hiervoor was onder andere dat ik veel moest reizen als ik moest werken, omdat ik nog in Steenwijk werkte. Ik zelf woon in Leeuwarden en mijn ouders in Heerenveen en daarom moest ik altijd reizen. Behalve de avonden dat ik bij mijn vriend was. Door dit reizen was ik vaak erg moe en had ik geen zin om weer met de trein te moeten. Ik besloot wat anders te zoeken en met resultaat. Iets voordat ik naar Berlijn ging ben ik langsgegaan bij de Albert Heijn in Heerenveen. Niet veel later hoorde ik dat ik hier naar toe overgeplaatst kon worden. Super fijn! Nu heb ik deze week de laatste dag bij Albert Heijn in Steenwijk en begin in volgende week in Heerenveen.

Naast een nieuwe baan is een andere grote verandering de verhuizing van mijn vader. Mijn vader heeft een eigen plekje gevonden in Heerenveen. Een grote studio plus grote woonruimte. Super fijn voor hem. Wel zorgde dit natuurlijk voor extra stress. Mijn vader ging nu echt verhuizen. Mijn vader is kunstenaar en dit betekend dat hij nogal wat werken en spullen heeft. Voornamelijk boeken heeft hij in overvloed. Deze moesten allemaal verhuist worden. Zelf heb ik niet veel geholpen omdat ik ontzettend druk was met school maar er zijn wel momenten geweest waarop ik heb geholpen.

Mede door deze twee bovengenoemde punten ben ik steeds heel erg moe en heb ik hele slechte dagen. Voornamelijk afgelopen week is vervelend geweest. Maandag ben ik volledig ingestort en vanaf toen kon ik eigenlijk alleen maar slapen. Ik moest eigenlijk leren maar hier was ik niet volledig toe in staat. Er waren momenten waarop ik op de bank zat, met in mijn achterhoofd dat ik ging opruimen. Maar het lukte niet, ik kon niet opstaan en opruimen. Ik kon me er gewoon niet toe zetten. Terwijl ik in mijn hoofd heel graag wilde. Ik heb een hekel aan hele dagen niks doen, en als ik s’avonds in bed lig en voor mijn gevoel die dag niks heb gedaan vind ik dat vreselijk. Dus als ik dan op de bank zit en me er niet eens toe kan zetten om op te staan weet ik dat het niet goed is. Ik zat ontzettend lang op de bank voor me uit te staren, niks te doen. Voor mijn gevoel zat ik dan 10 minuutjes op de bank maar als ik dan op de klok keek bleek ik al een uur op de bank te zitten niksen. En opeens was zo de hele dag om, weer een dag helemaal niks gedaan. Terwijl ik weet dat ik nog ontzettend veel moet doen voor school en ik volgende week een drukke week heb. Dit helpt niet. Dit zorgt er juist allemaal maar voor dat ik nog meer stress krijg. Ik wil even zeggen dat deze punten niet de enige dingen zijn die spelen in mijn leven. Er gebeurd nu veel waardoor ik me zo voel. Ik heb niet op tijd mijn rust genomen waardoor ik nu tegen deze consequenties aanloop.

Tegen aankomende module keek ik heel erg op. Ik moest 3 modules tegelijk volgen om alles nog binnen 4 jaar te kunnen halen. Op zich te doen, als ik me tenminste gewoon goed zou voelen. En dat is nu niet het geval. Daarom heb ik vorige week de keuze gemaakt om 1 module op te schuiven naar volgend jaar. Hierdoor krijg ik wel 1 module uitloop en is het dus niet mogelijk om alles in 4 jaar te halen. Dit is iets wat ik absoluut niet wilde. Maar ik weet dat het nu niet anders kan. Ik zou het niet trekken om volgende module mezelf tot het uiterste zou moeten geven. Deze keuze stond me eerst echt niet aan. Ik wilde dit helemaal niet. Maar nu het deze week zo mis ging besef ik dat het nodig is en accepteer ik het ook. Het is niet anders. Dit geeft me meteen al meer rust. Ik hoop dat ik hiermee volgende module ook meer tijd heb om even bij te komen. Ik sport inmiddels meer, slaap veel en eet gezond. Ik hoop hiermee dat ik wat meer rust ga krijgen en dat ik me snel beter voel.

Heel verhaal. Maar soms moet je het even kwijt. Ik ga weer lekker verder met niks doen en heb vertrouwen dat het goed komt. Ik besef heel goed dat er mensen zijn die veel vreselijkere dingen mee maken. Maar dit is wat er nu in mijn leven speelt en is voor mij momenteel te veel.

Geef een reactie

