Ik ben ‘al’ 22

‘En hoe oud ben je, als ik vragen mag?’ ‘Ik ben 22.’ En dan blijft het een lange tijd stil. ‘Oh, dan ben je wel al wat ouder.’ Wat ouder?! Ik ben 22! Heb nog een heel leven voor me, als het een beetje mee zit heb ik nog ongeveer 60 a 70 jaar te leven! Toch heb ik dit de afgelopen vaak genoeg mee gemaakt. Nu zul je je misschien afvragen waarom. Nou ik ben op zoek naar een nieuwe baan. En als je dan de leeftijd van 22 heb, is dit ‘oud.’ Belachelijk, al zeg ik het zelf. Ik begrijp heus wel dat iemand van 22 in verhouding met iemand van 18 jaar een stuk duurder is. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik soms liever geholpen wordt die wat ouder is, dan iemand die net komt kijken. Ik zie het ook om me heen. Als 22 jarige of ouder is het heel moeilijk om tegenwoordig een baan te vinden. In de supermarkt kun je het wel vergeten. (Mede een reden waarom ik nu dus geen baan meer heb). Ook in winkels vinden ze je vaak al wat oud met je 22 jaar. In de horeca is het dan misschien wat makkelijker als 22 jarige. Maar daar verwachtte ze weer dat je bakken met ervaring hebt, en dat mis ik dan net weer.

Ik ben al 22. Oud? Ja, soms voel ik me wel oud haha. Wanneer ik de Flashback Friday artikelen vanΒ VeracamillaΒ lees bijvoorbeeld. Als ik er aan herinnert wordt hoe goed je het eigenlijk had vroeger. Lekker de hele dag Beugelbekkie, Totally Spies en Villa Achterwerk kijken. Ik keek deze programma’s voornamelijk bij mijn oma. Wij hebben zelf thuis namelijk heel lang alleen maar Nederland 1, 2 en 3 gehad. Als mensen dit horen zeggen ze vaak; ‘je hebt echt wat gemist.’ Maar zelf zie ik dat niet zo. Als ik bij mijn oma was vond ik het juist veel leuker om tv te kijken, omdat er veel was wat ik nog niet kende, en omdat ik dit normaal niet deed. Ik speelde thuis altijd buiten, hutten bouwen, verstoppertje spelen.

Ik mis die tijd van vroeger wel eens. Het onbezorgde leven dat je toen had. Je hoefde niet na te denken over geld, een baan en school. Althans, voor school moest je wel eens wat doen, 3 sommetjes ofzo. Niets in vergelijking met wat je nu moet doen. Als je vroeger uit school kwam, kreeg je wat ranja en een koekje van je vader of moeder. Vervolgens ging je of tv kijken, of buiten spelen. Als ik nu uit school kom moet ik soms meteen door naar me werk, meteen aan die deadline voor school werken, of het thuis het en een ander doen.

Als ik er over na denk is 22 jaar misschien ‘oud’. Maar als ik denk over alles wat ik nog ga kunnen meemaken, is 22 jaar nog super jong. Afstuderen, een vaste leuke baan krijgen (als ik dan tenminste niet te oud ben haha), trouwen, kinderen krijgen, mooie landen bezoeken. En zo zijn er nog veel meer leuke dingen. Kortom, als 22 jarige ben je niet ‘oud’. Je hebt nog een prachtig leven voor je, waar je ultiem van moet genieten! Doe dit ook, laat je niet tegenhouden door de gekke in deze wereld, maak je eigen dromen waar en geniet van elk mooi moment.

Geef een reactie

