Een brief aan 2015

Beste 2015, wat een heftig jaar was je. Je was een dubbel jaar, waarin ik mooie dingen heb mogen meemaken, maar ook waarin ik me vaak ellendig heb gevoeld. Het was een jaar waarin ik vooral veel over mezelf heb geleerd. Ik denk dat ik vooral heb geleerd dat het belangrijk is om rust te nemen en naar je lichaam te luisteren.

Je begon mooi met in maart de geboorte van mijn kleine nichtje. Oh wat was ik trots toen ik dat kleine schattige poppetje zag. Echter, in diezelfde periode verhuisde ook mijn vader. Nadat in 2014 mijn ouders verhuisde van het platteland naar de stad (dit was toen al een heftige tijd), verhuisde mijn vader in 2015 naar een eigen plek. De verhuizing zelf heb ik niet bewust meegemaakt. Ik wist dat het goed was zo, en dat alles goed zou komen. Nu een half jaar later besef ik pas hoeveel impact deze verhuizing heeft gehad en heb ik het er toch moeilijker mee dan verwacht. Mijn ouders hadden er op geen betere manier mee kunnen om gaan en ik ben ze daar ook heel dankbaar voor.

Juni was een gekke maand. In deze maand liep ik de Ladiesrun in Rotterdam. Dit was ontzettend zwaar maar ik ben trots dat het mij zonder enige training gelukt is om het uit te lopen. Het was een maand waarin ik werkloos werd. 2015 was namelijk het jaar waarin ik een periode bij de Albert Heijn heb afgesloten. Na 3 leuke jaren was het tijd om op zoek te gaan naar wat anders. In augustus vond ik mijn nieuwe baan. Een callcenter baan, iets wat ik op het begin totaal niet zag zitten (ben ik heel eerlijk in). Maar waar ik uiteindelijk echt mijn plek heb gevonden. Ik kan lekker babbelen en doe dit ook graag en nu heb ik daar me werk van gemaakt. Daarnaast heb ik leuke lieve collega’s en ga ik nog elke keer met veel plezier naar mijn werk. Juni was ook de maand waarin een mega lekkage in mijn huis er voor zorgde dat ik wekenlang zonder schone/goeie keuken heb gezeten. Na deze lekkage besefte ik ook wat voor ontzettend lieve familie ik heb. Nog geen 2 uur nadat ik mijn moeder half huilend aan de telefoon had, stond mijn familie klaar om mij te helpen schoonmaken. Twee uurtjes later was de keuken weer redelijk netjes.

In de zomer heb ik heerlijk genoten van een vrije periode. Ik ben weekendjes weg geweest. Naar Den Haag met mijn moeder zusje en oma. En naar Centerparks met Remco.

In september begon school weer. Ik moest nog twee periodes voordat ik op stage kan. De eerste periode ging me goed af. Ik heb deze periode goed af gesloten. De tweede periode begon in november en deze periode staat op school bekend als ‘de hel module’. Dat dit een zware periode zou gaan worden merkte ik vrijwel meteen. Er waren veel deadlines en de werkdruk was groot. Nu in december zit ik nog steeds in deze periode en het valt me zwaar. Dit komt mede doordat ik een enorme terugslag heb van alles wat er in de laatste 2 jaar gebeurd is. Mijn lichaam werkt niet meer mee en in me hoofd is het een chaos. Dit heeft er ook voor gezorgd dat ik de moeilijk keus heb gemaakt om in februari, na deze vreselijk periode op school, een half jaar te stoppen met school en mijn stage uit te stellen naar augustus. Op dit moment weet en voel ik dat het niet handig is om in februari aan een stage te beginnen. Ik zou graag een super leuke/leerzame stage willen. Nu mijn lichaam mij in de steek laat weet ik dat ik mij niet volledig kan geven in een stage. Toen ik deze keus begin december maakte zorgde dit meteen voor meer rust. Ik weet dat er mensen zijn die dit zullen zien als ‘dom’. Maar op dit moment maakt het mij eigenlijk niet meer uit wat mensen vinden. In een ander artikel zal ik nog verder in gaan op hoe ik 2016 zie.

Zoals elk jaar keek ik ook nu weer enorm uit naar de Kerst. En ook dit jaar heb ik weer enorm genoten. Beide kerstdagen waren heerlijk. Ik heb lekker gegeten, mijn familie was bij elkaar en ik ben lekker tot rust gekomen.

Wauw 2015, je was een gek jaar. Ik geloof eigenlijk niet zo in het afsluiten van een jaar. Het is niet zo dat na 31 december 2015 opeens alles anders is. Toch ga ik me best doen om van 2016 een veel beter jaar te maken. Ik wil iedereen een fijne jaar wisseling wensen en een gelukkig en gezond 2016!

xx

Geef een reactie

