Naar de bekkentrekker

Al een aantal jaar heb ik vreselijk last van mijn gebit. Toen ik jong was had ik nergens last van. Het is allemaal ongeveer 5/6 jaar geleden begonnen. Ik had een gaatje in mijn kies. Deze moest uiteraard gevuld worden. Een aantal maanden later kreeg ik vreselijk veel pijn aan deze kies. Met spoed ging ik naar een andere tandarts. Hier bleek dat ik al die maanden al een ‘noodvulling’ in mijn kies had zitten. Er was een grote ontsteking ontstaan. Ik moest aan de antibiotica en de kies moest er uitgehaald worden. Ik heb een aantal dagen niets kunnen eten en had pijn. Vanaf dit moment is mijn gebit elk jaar flink verslechterd. Waar het aan ligt kan helaas niemand mij vertellen. Nu heb ik helaas de genen niet mee. Zowel aan de kant van mijn moeder als mijn vader zit een slecht gebit in de familie.

De afgelopen twee jaar is het heel veel verslechterd. Ik kan inmiddels niet veel meer eten, slik heel veel pijnstillers om de pijn een beetje te onderdrukken en ook een deel van de vermoeidheid komt hier weg. Toen ik vorig jaar bij de internist onderzocht ben bleek ook dat er ergens in mijn lichaam ontstekingen zaten. Mijn ontstekingswaardes waren onder andere te hoog. Mijn tandarts wilde mij nooit door sturen. Elke keer vulde hij wat, om er na een week weer vette last van te krijgen. Dit klopt niet, lijkt mij. Bij de dokter kreeg ik eindelijk een doorverwijzing naar de kaakchirurg. Hier bleek dat er flinke ontstekingen waren. Daarom hebben ze besloten zes kiezen te gaan trekken. Vier verstandskiezen en twee ‘gewone’ kiezen. Hiermee hopen ze de pijn te verlichten, maar ook de ontstekingen weg te krijgen.

Morgen gaan ze de eerste drie kiezen eruit halen. Ik ben bloednerveus. En niet omdat ik weer met mijn smoel open moet in de tandarts stoel. Nee, dat ben ik inmiddels wel gewend. Het is meer dat het ontstoken is en ik daarom niet weet hoe de pijn daarna gaat zijn. Daarnaast zijn mij ook wat horror verhalen ter ore gekomen. Dit komt de zenuwen niet echt ten goede natuurlijk.

Ik ga zien hoe het morgen verloopt. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte. Ik ga er vanuit dat het helemaal goed gaat komen.

Geef een reactie

