‘Ik ben Chelsea’

Mijn naam heeft al voor heel wat rare opmerkingen gezorgd. Toen ik nog in Almere woonde was de naam ‘Chelsea’ heel gewoon. Ik zat met 3/4 andere kindjes op school die ook zo heette. Toen mijn ouders richting het platteland verhuisde, was mijn naam wel erg ‘westers’. Op de middelbare school kreeg ik regelmatig rare opmerkingen naar me hoofd geslingerd. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het totaal niet erg. Soms zijn de opmerkingen juist ontzettend grappig en origineel. Raar is het wel, dat een naam voor zoveel opschudding kan zorgen. Toch leek het me leuk om de leukste/grappigste opmerkingen met jullie te delen. 

‘Ik ben Chelsea’: 
– ‘Je vader was vast een ontzettende voetbalfan dat hij je zo genoemd heeft.’ Uh, nou nee. Mijn vader vind voetbal leuk. Maar op het moment dat ik geboren werd, was de voetbalclub Chelsea zo populair nog niet. Daarbij komt de inspiratie voor mijn naam weg bij een Amerikaanse actrice. 
– ‘ Haha, ik ga je vanaf nu Arsenal noemen’. Als ik op de middelbare school door de gangen liep, waren er een aantal jongens die continu ARSENAL riepen als ik voorbij kwam. Erg vond ik het niet, maar echt origineel ook niet. 
– ‘Kijk je zelf ook veel voetbal?’ Eerlijk, nee ik heb er een hekel aan zelfs. Misschien komt dat wel omdat er bij mijn naam altijd voetbal grapjes gemaakt worden. Of omdat thuis het hele weekend altijd (echt altijd) continu voetbal aan staat. Het nationale elftal vind ik dan wel weer leuk om te zien. 
– ‘Als ik jou zie denk ik steeds aan de voetbalclub’. Uh, nou bedankt haha. Op zich begrijp ik het wel. Toch denk ik dat ik niet echt lijk op de voetbalclub haha. 
– ‘Kom je uit Engeland?’ Nope, ik ben gewoon hartstikke Nederlands. Mijn ouders hebben voor apartere namen gekozen. Mijn broertje heet Janik, en mijn zusje Paloma. Voornamelijk mijn zusje haar naam is apart. Die zijn we nog nooit ergens anders tegen gekomen. 
– ‘He, ik geloof dat ik Chel-sea (Chel-zie).’ Dit vind ik toch wel echt de leukste opmerking. Ik heb zo gelachen toen ik deze voor het eerst hoorde. Het is een leuke/originele/grappige opmerking die ook eindelijk een keer niet over voetbal ging haha.
– ‘He Chel, je maakt een Chelfie’. Een selfie maar dan anders haha. Ik vond deze opmerking (bedacht door me zusje) ook zo ontzettend leuk. Elke keer als ik nu een ‘selfie’ online plaatst staat er ook bij: Chelfie haha. 

Nou zoals jullie kunnen zien, het zijn voornamelijk opmerkingen over voetbal haha. Ik vind het grappig om te zien hoeveel verschillende opmerkingen en gedachtes mensen hebben bij mijn naam. Krijgen jullie ook opmerkingen over jullie naam? 
Liefs,
Geef een reactie

