Plog 14/5 Toppers

Vorige week zaterdag ging ik een avondje naar de Toppers en besloot daarom een dagje te ploggen. Ik laat jullie zien hoe mijn zaterdag er uit zag en wat ik allemaal deed.ย 

Rond een uurtje of 9 word ik wakker. De zon is helaas weer volledig verdwenen. Ik sta vroeg op omdat ik graag nog even thuis wil opruimen voordat ik een weekend naar Heerenveen ga.

Terwijl ik me opmaak pak ik gelijk mijn make-up in. Ik gebruik altijd twee kleine tasjes om mijn make-up in te stoppen. Eigenlijk zou het ook in 1 tasje passen.

Tijd voor een ontbijt. Ik heb niet veel ‘trek’ en besluit daarom voor een kop thee te gaan en een Trek Oat Raisin Protein Flapjack. Deze repen zijn echt super lekker trouwens, echt een aanrader. Ik heb geen idee of ze echt mega gezond zijn, maar het is in ieder geval beter dan bijvoorbeeld een Mars.

Ondertussen krijg ik een appje van me zusje. Ze verkopen nu Real Techniques bij Etos. Ik heb in Londen een paar jaar terug een setje gekocht en ik vind het de fijnste kwasten om te gebruiken. Mijn zusje vraagt of ze er een voor mij moet kopen. Uiteraard zeg ik ja en ze koopt de Blush Brush voor mij. (Inmiddels heb ik hem een aantal keer gebruikt en hij is echt super fijn).

Ik app mijn moeder dat ik rond 1 uur in Heerenveen ben. Terwijl ik dat app besluit ik te kijken of er iets ‘geks’ is met de treinen. En helaas, alsof ik het aanvoelde. Dit weekend rijden er geen treinen tussen Akkrum en Leeuwarden in verband met werkzaamheden. Shit. Mijn moeder besluit mij op te halen vanuit Leeuwarden om dan richting Amsterdam te rijden. Super lief! Dit zorgt er echter voor dat ik nog wat extra tijd heb en daarom besluit ik nog even gauw te stofzuigen.

Ik heb echt totaal niet aan de dresscode gedacht die de Toppers elk jaar verzinnen. Het thema was nu iets met disco. Ik had gewoon mijn spijkerbroek met Nikes aan.

Niet veel later is mijn moeder er. Ik spring in de lift en rond 2’en rijden we richting Amsterdam. Mijn moeder heeft een hele oude auto. Zelf vind ze dit geen probleem, ‘als ie maar rijdt’ zegt ze dan. Maar het duurt dus wel iets langer voor we in Amsterdam zijn. Uiteindelijk hebben we er ongeveer 2 uurtjes over gedaan.

We parkeren de auto en besluiten met de metro richting Ikea te gaan. Gewoon omdat dat leuk is. We lunchen/dineren daar ook meteen. Ik had (uiteraard) de bekende Zweedse balletjes, met een Zweeds Daim taartje. Lekker in de stemming ook meteen voor het songfestival in Stockholm dat vanavond is.

In Ikea zie ik deze prachtige lamp. IK WIL HEM. Ik vind hem zo mooi. De lamp kan kleiner en groter gemaakt worden. Hij is er overigens ook in het zilver. Maar dit rose gouden vind ik toch wat beter bij mij passen.

Rond een uur of 7 zijn we weer bij de Arena. Het stroomt al lekker vol met verkleedde mensen. Ik ga al jaren naar de Toppers en elk jaar verbaas ik mij weer over de creaties die mensen aantrekken.

En we zijn binnen. Het was een top show. Waar er voorheen vaak ‘oude’ liedjes werden gezongen, was er nu een moderne twist in verwerkt. Ze zongen nu ook veel huidige top 40 liedjes. Heel leuk. De show duurt altijd ongeveer 3 en half uur. En rond 12 uur is het dan ook afgelopen.

Met mama.

Het was een geslaagde dag. Om kwart over 12 rijden we de garage uit. En in verhouding tot andere jaren kunnen we nu redelijk snel weg rijden. Yes, dat betekend op tijd thuis en op tijd mijn bedje in.

Het was een fijne dag. Om half 3 plof ik tevreden mijn bed in (of eigenlijk, mijn zusje haar oude bed dat bij mijn moeder staat).

Liefs,

Geef een reactie

