Ladiesrun Rotterdam 2016

Vandaag om half 12 sta ik aan de start van de Ladiesrun Rotterdam. Vorig jaar was voor mij de eerste keer dat ik de Ladiesrun rende. Ik ging toen voor de 7.5 kilometer. Zonder enige voorbereiding stond ik aan de start. Het viel me erg zwaar toen, maar na ruim een uur kwam ik over de finish. Dit jaar is dat anders. Sowieso omdat ik nu maar de 5 kilometer ren. Maar ook omdat ik mij nu wel enigszins heb voorbereid. Ik heb geprobeerd elke week een lekker rondje door het bos te rennen. Achteraf denk ik, ik had me zeker beter kunnen voorbereiden. Maar het is al een betere voorbereiding dan vorig jaar.

Toen in februari de inschrijvingen open gingen was het in eerste instantie mijn idee om gewoon weer de 7.5 kilometer te rennen. Op die manier kon ik mijn tijd van vorig jaar verbeteren. Ik ga met twee vriendinnen en zij hadden allebei liever de 5 kilometer. We besloten ons daarom voor de 5K in te schrijven. Als ik nu bedenk dat ik 5 kilometer op de planning heb staan ben ik daar stiekem toch wel blij mee. Tijdens mijn rondjes door het bos rende ik vaak 3.5 kilometer onder het half uur. Ik kan dit rondje ook makkelijk uit rennen zonder tussendoor te moeten lopen. Ik hoop daarom dat ik vandaag een tijd van 30 – 35 minuten kan neerzetten. Ik weet dat dit nog steeds niet snel is, maar voor mij is dit al een hele vooruitgang. Daarbij, ik ben ook gewoon niet zo’n snelle renner. Ik ren gewoon op een lekker tempo mijn race uit.

De Ladiesrun staat volledig in het teken van Pink Ribbon. De organisatie die zich inzet voor borstkanker. Β Mijn oma is twee keer geconfronteerd met deze vreselijke ziekte. Gelukkig heeft ze het beide keren overwonnen. Ik vind het mooi dat ik voor zo’n goed doel mag rennen. Daarbij is het ook leuk om met allemaal roze gekleurde vrouwen te mogen rennen. Vorig jaar hing er een goede sfeer, iedereen was vrolijk en moedigde elkaar aan. Kortom, ik heb er zin in en ga (hoop ik) een top tijd neer zetten.

Liefs,

Geef een reactie

