I love sleep tag

Ik hou van slapen. Ik lig ook al vaak vroeg in bed. Ik heb helaas veel slaap nodig. Een avondje weg en daarmee weinig slaapt zorgt helaas voor een super vermoeid lichaam bij mij. Op de website Energie+ kwam ik de I love sleep tag tegen. Het leek mij leuk om deze in te vullen. 

Hoe laat ga je meestal naar bed? 
Meestal ga ik rond 11 uur naar boven. Tanden poetsen, make up eraf halen, laatste social media checken en richting bed. Ik kan helaas heel moeilijk in slaap komen, daarom is het vaak wel later dan 12 uur dat ik echt slaap. 
Wat is jouw vaste ritueel voor het slapen gaan? 
Tandenpoetsen, make up eraf halen, Facebook, Instagram en Twitter checken. Telefoon aan de lader en Sleep Cycle aan zetten. Sleep Cycle is een app waarmee je kan bijhouden hoe diep je slaapt. Ook maakt de app je rustig wakker de volgende dag. 
Wat doe je als je niet kan slapen? 
Van The Body Shop heb ik een aantal jaar geleden een Deep Sleep Pillow Mist gekregen. Als ik niet kan slapen spray ik hier een beetje van op mijn kussen. Dit zorgt ervoor dat je ontspannen wordt en sneller in slaap valt. Werkt voor mij heel goed. Ik wil het niet te vaak gebruiken om er niet aan gewend te raken. 

Wat is je favoriete slaaphouding? 
Ik slaap het liefst op mijn linkerzij. Rechts kan ook maar ik kan bijvoorbeeld echt niet op mijn rug slapen. 
Waarvoor mag je jou altijd wakker maken? 
Oeh, moeilijk. Nergens voor denk ik haha. Als er iets met mijn familie is, dan mag je mij altijd wakker maken. 
Hoe laat ga je wekker s’ochtends? 
Ik ben echt een ochtendmens, dus het liefst sta ik lekker vroeg op. Helaas heb ik momenteel een wat verstoord ritme en kan ik moeilijk wakker worden in de ochtend. Vaak zet ik mijn wekker tussen half 9 en 9 uur. Maar eerlijk is eerlijk, ik ga er vaak pas rond half 10 uit. Als dat kan tenminste. 
Snoozen of direct opstaan? 
Snoozen! Ik kan echt niet direct opstaan. Misschien alleen als het moet en ik iets leuks ga doen. Maar over het algemeen ben ik kampioen snoozen.

Slaap je uit in het weekend? 
Nee, sowieso werk ik op zaterdag waardoor ik niet kan uitslapen. En ook op zondag slaap ik nooit echt uit. Ik kan het gewoon niet. Ik word uit mezelf wakker rond half 10 en dan kan ik ook echt niet meer slapen. Soms doe ik wel een middagdutje in het weekend. 
Welke rare dingen doe je in het weekend? 
Ik zou het niet weten. Ik slaap altijd later dan mijn vriend dus die ziet nooit hoe ik slaap haha. Ik weet wel dat ik niet (zoals mijn zusje) hele verhalen in mijn slaap heb. Ik slaap volgens mij vrij rustig. 
Hoeveel kussens liggen er in je bed? 
Ik heb vier kussens in mijn bed liggen. Twee ‘gewone’ slaapkussens en twee sierkussentjes. 
Wat heb je aan in bed? 
In de winter mijn favorieten dikke Bambi pyjama van Primark. In de zomer vaak een kort stoffen broekje met een hemdje. 
Slaap je met sokken aan in bed? 
Nee. Mijn oma zei vroeger altijd dat wij onze sokken niet mochten aanhouden in bed. En daarom doe ik altijd netjes mijn sokken uit voordat ik ga slapen haha. 
Hoe groot is jouw bed? 
Ik geloof, 140 bij 200. Voor mij groot genoeg. Helaas past mijn vriend niet volledig in dit bed en komen aan het voeteneind zijn voetjes uit het bed gestoken haha. Ook vind ik het lekker om lekker breed te liggen. Daarom zou een bed van 160/180 bij 220 misschien beter zijn. 
Als ik ’s ochtends wakker word, is het eerste wat ik doe
Naar de wc. En een rondje social media op mijn telefoon. Oh en mijn vriend een berichtje sturen. Als hij tenminste niet naast me ligt.
Droom je elke nacht? 
Vast. Ik weet het echt niet. Heel soms weet ik nog wat ik heb gedroomd. Maar het schijnt ook dat je dromen vrijwel meteen vergeet. 
Wat is jouw grootste droom? 
Binnen nu en 1 a 2 jaar afstuderen. Een droombaan vinden (liefst iets voor mezelf beginnen) en vele mooie reizen mogen maken. Daarbij hoop ik dat ik de mensen om mij heen nog lang bij me mag blijven houden. 
Dat was de I love sleep tag. Over veel vragen moest ik toch echt even nadenken. Hebben jullie rare slaaprituelen? 
Liefs, 
Foto’s van Weheartit
Geef een reactie

