Avond skin care routine

Mijn huid is de laatste weken een grote oorlogszone geweest. Ik had/heb overal grote onderhuidse ontstekingen. Naast dat het er niet uit ziet, irriteert het mij ook enorm. Het jeukt en het doet pijn. Ik heb daarom de afgelopen weken zoveel mogelijk producten gebruikt waarvan ik weet dat ik er tegen kan. Vandaag deel ik mijn huidige skin care routine voor in de avond. 

Op een rijtje alle producten die ik gebruik:

  •  Niveau – Pure & Natural tonic 
  • The Body Shop – Tea tree cool & creamy wash
  • Garnier – Micellair water
  • Clinique – Repairwear laser focus eye cream 
  • The Body Shop – Vitamin E sorbet boost 


Garnier Micellair water
Ik begin mijn routine met het micellaire water. Hiermee haal ik mijn oog make-up eraf. Ook haal ik hiermee een beetje mijn foundation en blush eraf. Ik vind dit spul echt een uitvinding. Het verzorgd je huid, haalt je make up er goed af en laat geen vettig laagje achter. Ik gebruik dit ook wel eens op zich zelf. Als ik verder geen zin heb om iets te doen en gewoon gauw me bedje in wil.

Tea Tree Cool & Creamy Wash 
Vervolgens maak ik mijn huid schoon met deze facewash van The Body Shop. In deze facewash zit het bekende product, Tea Tree. Dit product werkt heel goed voor mijn onrustige huid. Het zorgt ervoor dat mijn huid rustiger wordt en eventuele ontstekingen minder heftig. Ik was mijn gezicht hiermee en dep het vervolgens droog. (Een hele enkele keer gebruik ik mijn Clarisonic, een gezichtsborstel die je huid diep reinigt).

Nivea Pure & Natural tonic
Met een watje en deze tonic ga ik nog een keer lichtjes over mijn huid. Deze tonic werkt verfrissend en maakt mijn huid rustig. Deze tonic komt uit de Pure & Natural lijn. Dit betekend dat er milde ingrediënten gebruikt zijn. Dit zorgt ervoor dat dit een milde tonic is, die voor elke huid geschikt is.

Vitamin E Sorbet Boost 
Het laatst wat ik doe in mijn avondroutine is een fijne crème smeren. Ik gebruik nu al een tijde de Vitamin E Sorbet Boost van The Body Shop. Een hele fijn, frisse crème, die geen vettig laagje achter laat maar mijn huid wel goed voed. De geur van dit product vind ik iets minder fijn. Gelukkig blijft deze geur niet lang hangen en is de werking van dit product top. Daarom gebruik ik hem nog elke dag.

Clinique Repairwear laser focus eye cream
Het allerlaatst product dat ik gebruik is de oogcrème van Clinique. Ik heb eigenlijk geen idee of dit product heel goed werkt, maar ik heb het idee een oogcrème te moeten gebruiken haha. En daarom gebruik ik hem. Het voelt op zich wel lekker, zo’n crème.

Dit zijn de producten die ik voor het slapen gaan gebruik. Ik weet van al deze producten dat ik er tegen kan, en dat ze mijn huid rustiger maken. Als jullie nog tips hebben om een onrustige huid, rustiger te maken dan hoor ik dat uiteraard graag.

Liefs,

Geef een reactie

