Moving news

Weten jullie nog dat ik een artikel schreef over mijn interieur wensen. Stiekem waren mijn vriend en ik toen al op zoek naar een eigen plek. Op zoek naar een eigen appartement, in Groningen om precies te zijn. Heel lang hebben we niet hoeven zoeken. Op een dinsdagavond kwamen we een bericht tegen dat ons erg aansprak. ‘Eigen appartement met huurtoeslag’. We reageerde en nog diezelfde avond kregen we bericht of we donderdag het appartement wilde bezichtigen. Natuurlijk zijn we donderdag naar die bezichtiging gegaan. Meteen overtuigd waren we niet van het appartement, we vonden het namelijk heel klein. Wat we wel heel leuk vonden was dat alles nieuw was, er een gezamenlijke wasruimte was en een beveiligde fietsenberging. Dat het helemaal nieuw was sprak ons het meest aan. In het gebouw zaten vroeger bedrijven en daar zijn nu veel appartementen van gemaakt.

Na de bezichtiging was het bedenken wat we wilde. Eigenlijk was het perfect, het zat midden in de stad, was nieuw en had alle gemakken die we wensten. We hadden helaas maar heel kort om na te denken. Uiteindelijk besloten we te reageren in de hoop dat het appartement voor ons zou worden. Helaas ging er een weekend over heen voordat we meer hoorde. Zenuwachtig dat ik was, ik wilde het eigenlijk heel graag hebben. Maar ik was bang dat het naar een ander zou gaan, er was immers zoveel animo voor. Maar, maandagochtend om half 10 kregen we het verlossende mailtje. Het appartement was voor ons. Uiteraard was ik super blij en mijn vriend ook. Eindelijk een eigen plek, dat wilde we al een tijdje.

Die vrijdag konden we meteen de huurovereenkomst tekenen en ander halve week later kregen we de sleutel. Vanaf toen is eigenlijk alles heel snel gegaan. Alles vanuit Leeuwarden dat naar Groningen moest hebben we eerst verhuisd. Maar er stond ook nog heel veel dat van Leeuwarden naar Heerenveen moest. De verhuizing heeft veel tijd en energie gekost en ik ben op dit moment dan ook echt gesloopt. Toch was het het echt waard.

Inmiddels woon ik een week in Groningen en het bevalt mij heel goed. Heel eerlijk, het voelt wel nog steeds alsof ik op vakantie ben haha. Dit komt misschien doordat ik in een stad ben komen wonen waar ik zelf nog niets van kende. Ik heb daarom veel te verkennen. Maar tot nu toe vind ik het een hele toffe stad en voel ik mij hier erg op me plek. Voor mijn vriend is het net wat anders, hij studeert al 2 jaar in Groningen en kent de stad dus al wat beter. Daarnaast wonen er ook vrienden van hem. Aankomend schooljaar hoop ik hier een leuke stage te kunnen vinden en te kunnen genieten van het samenwonen. Binnenkort zal ik wat foto’s online zetten van ons stekkie.

Geef een reactie

