Review: Anna Nooshin On Top

Vorig jaar April bracht Anna Nooshin het boek On Top uit. Anna Nooshin is de eigenaresse van NSMBL.nl,  heeft een eigen succesvol YouTube kanaal en zit regelmatig als lifestyle deskundige aan de desk van RTL Boulevard. Haar boek, On Top is een verhaal over het rumoerige leven van Anna. Op jonge leeftijd heeft ze van asielzoekerscentrum naar asielzoekerscentrum geleefd en werkte ze hard voor haar geld. Bijna elke bijbaan die je kunt bedenken heeft Anna wel gehad. Inmiddels is ze 29 jaar en heeft ze het goed voor elkaar. En ook haar tweede boek, On Life is inmiddels uitgebracht.

Het boek
In On Top verteld ze op een leuke en luchtige manier over hoe ze succesvol geworden is en verteld ze haar persoonlijke ervaringen. Juist deze persoonlijke verhalen zorgen ervoor dat het een leuk, origineel en grappig boek is. Anna heeft een jeugd gehad die totaal niet te vergelijken is met mijn jeugd. Ze groeide op in asielzoekerscentra en had het niet breed. Zelf groeide ik op in een fantastisch huis op het platteland en hadden we het goed. Toch kan ik me goed vinden in veel van haar verhalen. De onzekerheid als jong meisje op de middelbare school bijvoorbeeld.

In haar boek heeft Anna een heel stuk gewijd aan de kwartlifecrisis die ze heeft gehad (een midlifecrisis, maar dan op 25-jarige leeftijd haha). Een periode in haar leven waarin ze geen flauw idee had wat ze nou wilde. Zelf zit ik al een tijdje in zo’n periode. Voor mij was het dan ook heel fijn om te lezen dat meerdere mensen met zoiets kunnen zitten. Het was een herkenbaar stuk waar ik veel van heb geleerd. In het hele boek deelt Anna tips over allerlei onderwerpen, liefde, mannen, solliciteren en baas zijn bijvoorbeeld.

Naast het leerzame in haar boek vond ik het ook een ontzettend motiverend boek. Heel eerlijk, het was al een tijd geleden dat ik ergens echt voor wilde gaan, en ik zin had om mijn dromen achterna te gaan. Sinds ik On Top lees krijg ik steeds een beetje meer motivatie om hard te werken voor wat je wilt. Ik voel me gemotiveerd en geïnspireerd als ik weer een hoofdstuk heb gehad. Ik vind het dan ook ontzettend jammer dat ik het boek uit heb. Ik wil dit gevoel altijd hebben haha. Anna haar andere boek, On Life, staat dan ook hoog op mijn verlanglijstje. Al heb ik gehoord dat deze toch wat tegenvalt, we gaan het zien. Als jullie ook hiervan een review willen zien hoor ik het graag.

Kortom
Ik vind het een super goed en motiverend boek. De foto’s in het boek zorgen voor een luchtig effect. Persoonlijk denk ik dat elk vrouw dat ook maar een beetje interesse heeft in mode, de online wereld en hoe jezelf te worden, dit een goed boek vind. Ik ben in ieder geval en ben weer wat meer van Anna Nooshin gaan houden.

Liefs,