Groningen

Wie had gedacht dat ik ooit in Groningen zou wonen? Zelf had ik dit een paar maanden geleden niet kunnen bedenken. Toch is het een hele logische keuze geweest. Mijn vriend en ik zijn inmiddels 7 jaar samen en vonden het tijd om samen een plek te zoeken. De keuze was al snel gevallen op Groningen. Dit was logisch omdat ik niet meer naar school hoef in Leeuwarden, ik hoef alleen nog op stage en mijn scriptie te maken. Een stage is ook wel te vinden in Groningen (hoop ik). Mijn vriend moet echter nog 2/3 jaar naar school in Groningen. Daarom besloten we in Groningen te gaan wonen. Zelf was ik er nog bijna niet geweest en ik had dus geen idee hoe de stad was. Na een kleine 4 weken weet ik inmiddels wat meer van Groningen en ik woon hier graag.


Groningen staat echt bekend als studenten stad. Ongeveer 57.000 studenten wonen en werken in Groningen. Super veel. Zelf ben ik ook nog student dus ik pas er goed tussen haha. Door de studenten is het een hele levendige stad. Het maakt niet uit wat voor weer het is, de terrassen zitten altijd vol. Ook word ik in de nacht regelmatig wakker van schreeuwende jongeren. Ik vind dit verder niet erg, maar ik moet er nog wel aan wennen. Verder zijn Remco en ik laatst in het Noorderplantsoen geweest en ik vond het een erg mooi park. Ik zou willen dat ik er wat dichter bij zou wonen, zodat ik daar mijn hardlooprondje kon doen. Over dat hardlooprondje gesproken. Ik ben gewend om een rondje bos te rennen, kom je niemand tegen en ren je volledig in de natuur. Dat is hier wel anders, als ik nu ga hardlopen moet ik recht door de stad en kom ik tientallen mensen tegen. Dit is ontzettend wennen voor mij en ik vind het ook niet heel erg prettig. Maar ik ga er vast nog wel aan wennen.

Aankomend jaar wil ik beginnen met het schrijven van mijn scriptie. Ik zie het niet zo zitten om dit elke dag op mijn bank in ons appartement te doen. Ik ben daarom nog op zoek naar een plek waar ik de hele dag zou kunnen zitten om aan mijn scriptie te werken, maar af en toe ook een koffie kan bestellen. En natuurlijk is goed internet ook belangrijk. Iemand nog tips?

Verder ben ik ook nog niet heel bekend in Groningen met leuke eettentjes en koffiezaakjes. Dus als iemand hier nog tips voor heeft hoor ik het uiteraard graag.

Liefs,

Geef een reactie

