Het normale leven begint weer

Helaas, in heel Nederland zijn de scholen weer begonnen. Voor veel mensen betekent dit dat ze weer vroeg op moeten, lange dagen hebben en huiswerk moeten maken. Ook voor mij begint het ‘normale’ leven weer. En dit wordt waarschijnlijk wel even wennen. Zoals sommige van jullie misschien wel weten heb ik een tijdje ‘pauze’ gehad. Er is veel gebeurd de afgelopen jaren, en het laatste halfjaar school besloot ik daarom even wat rustiger aan te doen. Dit zorgde ervoor dat mijn dagen rustiger waren en ik veel tijd voor mezelf had. Ik wilde mezelf, maar voornamelijk ook mijn lichaam rust geven. Helaas voelt het nog steeds niet helemaal alsof dit afgelopen halfjaar heeft geholpen. Wel heb ik er weer vertrouwen in dat de rest van mijn school periode goed gaat komen. Ik begin daarom ook dit schooljaar weer met colleges. Ik moet nog 1 ‘vak’ inhalen en daar begin ik mee aankomende periode. Dit vak staat volledig in het teken van het schrijven van je scriptie en ik wil daarom ook gelijk een basis leggen voor mijn eigen scriptie, die aan het eind van het jaar moet worden ingeleverd. Daarnaast wil ik hard gaan leren voor de laatste toets die ik nog moet halen. En dan uiteindelijk hoop ik in november op stage te kunnen en mogen.

Kortom, mijn normale leven begint weer. En waar ik vroeger een beetje structuur had (een vast rooster op school, elke donderdagavond dansen, en op vrijdagavond, zaterdagochtend en zondag werken), is dat al een aantal jaar niet meer zo. Soms vind ik dat wel lastig. Want vaak heb ik van te voren nog geen idee hoe mijn aankomende weken eruit gaan zien. Dat is en blijft wennen. Maar voor nu is er weer een beetje ritme. 3 (halve) daagjes in de week werken, 1 keer in de 2 weken college en daarnaast keihard werken aan mijn scriptie en andere laatste projecten die moeten gebeuren.

Ik kan niet wachten tot er weer een beetje ritme en structuur is. Daarnaast wil ik natuurlijk ook lekker wat uurtjes per week gaan sporten. Nog even kijken hoe ik die ga inplannen, maar dat komt vast goed. Ik heb er in ieder geval zin in om weer lekker aan de slag te gaan. Ik heb een heerlijk plekje met Remco nu en heb er vertrouwen in dat alles goed komt. En jullie? Beginnen jullie ook weer met school, stage, werk?

Liefs,

Geef een reactie

