Review: Primark Blender Sponge

De beautyblender is inmiddels een waar fenomeen. Ook ik gebruik al maanden de beautyblender. Meerdere merken hebben inmiddels een (goedkope) dupe uitgebracht. Zo ook de Primark. Daar kocht ik deze 4 beauty sponges voor slechts €3,50. Daar krijg je 1 kleine, 2 middelmaatjes en 1 grote voor. Vandaag vertel ik wat ik er van vind. 

De cosmetica afdeling van Primark wordt steeds uitgebreider. En inmiddels verkopen ze dus ook deze leuke blender sponges. De sponges zijn duidelijk geïnspireerd op de bekende Beautyblender en Real Techniques sponges. Alleen zijn ze dan een stuk goedkoper, maar zijn ze ook zo goed?

In een zakje zitten dus 4 sponges. 1 grote, die gebruikt kan worden voor het hele gezicht. 2 middelmaatjes, ook deze kunnen worden gebruikt met foundation voor het hele gezicht. Of bijvoorbeeld om mee te contouren. En dan zit er nog een kleintje in, deze is handig voor het aanbrengen van concealer.

Hier zie je goed het verschil in grootte. Op de verpakking staat niet aangegeven hoe je ze moet gebruiken, maar ik ga er vanuit dat je ze nat moet maken en dan kunt gebruiken. Volgens mij is het ook mogelijk om ze droog te gebruiken. Maar net wat je zelf fijner vind. De tekstuur van de sponges is verschillend. Zo is de grote vrij stevig en hard, en is het kleintje heel zacht.

Ik begon met de grote sponge. Ik maakte hem nat, en merkte al vrij snel hoe hard deze sponge was. De sponge is zelfs zo hard dat je hem kunt gebruiken als stuiterbal (jup, I tried haha). Of dit nou echt gaat werken op je gezicht. Maar goed, ik gaf het een kans en bracht mijn foundation aan met de sponge. Ik vond het helaas niet zo’n succes. De foundation werd super snel opgezogen en op mijn gezicht bleef een natte dunne laag foundation over. Ook bleven er strepen op mijn gezicht achter. Nee, niet zo’n succes helaas.

Dan de twee middelmaatjes. Deze zijn al een heel stuk zachter dan de grote roze sponge. Ik vind het nog een beetje lastig te bedenken waar ik deze voor kan gebruiken. Ik contour namelijk niet echt. Ik gebruik af en toe wel wat bronzer, maar dit is vaak een poeder. Voor de review heb ik geprobeerd te contouren met deze twee oranje sponges. Wat wel handig is, is dat het er twee zijn. Op die manier kun je 1 voor de bronzer gebruiken, en 1 voor een highlighter. Ik heb ze zowel nat, als droog gebruikt met een creamy contourkit. Als je ze nat gebruikt is het product makkelijker te blenden. Maar ook droog werken deze twee sponges prima. Ze zuigen niet veel product op en het brengt mooi en natuurlijk aan. Ja, deze twee sponges zijn al een heel stuk beter dan de roze sponge.

En dan als laatste, het kleine gele spongje.  Deze is het zachts van allemaal. Ik gebruik deze voornamelijk voor het aanbrengen van concealer. Als je hem nat maakt wordt ie nog zachter, maar op zich is dit geen probleem. Hij brengt de concealer mooi en natuurlijk aan. Door dat het spongje zo klein is, kun je goed op bepaalde plekjes komen. Zoals in de binnenste ooghoeken en naast de neusvleugels.

De kleine sponge gebruik ik het meest. Deze werkt fijn en brengt het product natuurlijk aan. De overige 3 sponges gebruik ik iets minder. Voornamelijk de grote, deze is leuk als stuiterbal, maar niet als beauty sponge.

De beauty sponges zijn te koop bij Primark en kosten slechts €3.50. Als je een goedkope versie van de beautyblender wilt is het zeker een goeie optie. Met name de 3 kleinere sponges.

Liefs,

Geef een reactie

