Hello October

Oktober is aangebroken, dat betekend dat de zomer nu toch echt is afgelopen. (Oke, dit was natuurlijk al langer zo, maar door die mooie dagen in september leek het nog volop zomer de afgelopen weken). De afgelopen dagen is goed te zien dat de donkere weken er aan gaan komen. Gisteren, zondag, was het een echte grijze dag. Hele dag regen en veel wind. Op zondag vind ik dit niet zo erg, doordeweeks vind ik het iets minder leuk. Maar nu het oktober is betekend het ook dat ik wat meer een ritme moet gaan krijgen. De zomervakantie zit er nu toch echt op. Ik heb er nog wat moeite mee en heb daarom wat doelen gesteld voor deze maand. Vandaag deel ik deze met jullie.

Ritme creëren in slaappatroon 
Sinds ik ben gaan samenwonen is mijn slaappatroon wat verstoord. Mijn vriend heeft een heel ander slaapritme dan ik. Op zich niet erg, maar ik probeerde hetzelfde te doen als hij. Laat gaan slapen en de volgende dag wat later op. Maar laat ik nou net een ochtendmens zijn. En die ochtenden ben ik de afgelopen weken niet heel productief aan het invullen. Vaak slaap ik wat langer omdat ik (voor mijn doen) laat naar bed ging. En als ik dan vroeg uit bed kom zit ik eerst een uur voor me uit te staren omdat ik nog zo moe ben. Kortom, ik ben kostbare tijd aan het verprutsen. En dat moet anders. Daarom wil ik in oktober wat aan mijn slaappatroon gaan doen. Vroeg naar bed (rond half 12), nog even wat laatste social media bekijken en slapen. En dan de volgende ochtend rond half 9 weer op. Zou makkelijk te doen moeten zijn zou je denken. Oke, in de weekenden mag ik deze tijden anders inplannen. Anders wordt het wel heel saai.

Minstens 2 keer in de week hardlopen 
Ik heb de afgelopen weken al flink wat rondjes hardgelopen in Groningen. Dit wil ik graag volhouden. Het best zou zijn als ik 3 keer in de week hardloop. Op dinsdag, vrijdag en zondag. Maar uit ervaring weet ik dat dit niet altijd mogelijk is. Dit komt vooral door mijn pijnlijke scheenbenen. Daarom is het doel voor oktober om 2 keer in de week hard te lopen.

Beter plannen 
Ik hou van het maken van planningen. Helaas ben ik iets minder goed in het uitvoeren daarvan haha. Ik wil daarom aankomende maand graag leren mij beter aan mijn planningen te houden. (Tips? Iemand?) Mijn werk en school zijn dingen die natuurlijk altijd wel goed gaan. Het gaat meer om de tijd voor mijn blog, scriptie en huishoud dingetjes.

Netflix and chill 
Ik heb nog een aantal series waar ik nog super veel afleveringen van moet kijken. In oktober wil ik wat meer tijd nemen om wat meer afleveringen te kijken. Nu zit ik regelmatig gewoon televisie te kijken terwijl ik het niet eens echt leuk vind. Dus, vaker Netflix aan en mijn favorieten series kijken.

Gezond eten
Dit gaat de afgelopen weken al wel goed eigenlijk. Maar ik zou dit graag willen voorzetten in oktober. En misschien nog een beetje meer dan nu. Ik geef eerlijk toe, ik zou nooit een fitgirl kunnen worden want daarvoor hou ik teveel van eten. Maar wat gezonder eten kan geen kwaad.

Goed, dit waren mijn doelen voor oktober. Hebben jullie ook doelen gesteld voor oktober? Of doen jullie dit alleen met nieuwjaar haha?

Liefs,

Geef een reactie

