MUA luxe Velvet lip lacquer

Laatst liep ik een snel rondje door de Kruidvat in Groningen. Daar zag ik dat ze het leuke merk MUA verkopen (helaas wordt dit maar beperkt verkocht in Nederland). Ik kocht daar een hele mooie lip lacquer. Ik bracht de kleur aan op mijn hand om te kijken hoe de textuur was en merkte al snel dat dit wel eens een kwalitatief gezien heel goed product kon zijn. Ik besloot hem mee te nemen en te reviewen.

Als eerst, de verpakking van deze lip lacquer is al super mooi. Het product zit in een soort lipgloss verpakking en heeft een mat uiterlijk. Staat heel chique. De gouden dop zorgt ervoor dat het product duurder oogt dan het is. Deze velvet lip lacquer komt uit de Luxe lijn van MUA. De lijn met iets luxere producten. En dat vind ik zeker goed te zien bij deze lip lacquer.

 

Ik kocht de lip lacquer in de kleur Tranquility. Een nude kleur met een bruine ondertoon. Zoals ik al eerder zei, ik bracht hem aan op mijn hand (sorry voor de foundationvlek ernaast). Ik vond de kleur erg apart, maar wel heel mooi. Het is een lipstick die uiteindelijk mat opdroogt. De hele dag heeft de swatch op mijn hand gezeten. Het ging er met geen mogelijkheid vanaf. Dit beloofd veel goeds.

Eenmaal op de lippen aangebracht merk je goed hoe long lasting hij is. Op het begin voelt het product wat plakkerig aan, maar zodra het product droog is voel je hem niet meer zitten. Na een half uurtje ongeveer begin je het product te voelen en gaat het product ‘vervellen’. Ook laat het dan opeens alle velletjes op je lippen zien. Heel jammer. Maar toch blijft de lip lacquer lang zitten. De kleur blijf je uren zien op je lippen. Het is een bruine kleur met een beetje een roze ondertoon. Heel apart en heel mooi. Op de foto’s komt de kleur helaas niet heel goed naar voren, maar het is wel echt een bruine kleur.

 

Als je je lippen van te voren insmeert met een beetje Labello is het vervellen al een stuk beter. Wel heb ik het idee dat het product wat sneller van je lippen vervaagt. Maar goed, aan de ene kant is dat natuurlijk beter dan van die vieze velletjes zien hangen.

Kortom, voor mensen met hele droge lippen is het absoluut geen goed product. Daar is de lip lacquer veel te droog en mat voor. Helaas. Maar heb je hier minder last van dan is het absoluut een mooi en goed product. Ik ben verliefd op de kleur en de intensiteit ervan.

De MUA luxe Velvet lip lacquer kun je kopen bij sommige Kruidvat filialen en kost rond de 5 euro.

Liefs,

Geef een reactie

