7 Manieren om je warme choco te drinken

DE AFGELOPEN TIJD IS HET PERFECT WEER GEWEEST VOOR EEN WARME CHOCOLADE MELK. MET SLAGROOM, OF JUIST ZONDER SLAGROOM EN MET MARSHMALLOWS. ER ZIJN VELE MANIEREN OM JE WARME CHOCOLADE MELK TE DRINKEN. ZELF HOU IK TOTAAL NIET VAN KOUDE CHOCOMELK, MAAR IK HOUD WEL HEEL VEEL VAN WARME CHOCOMELK. DUS VANDAAG DEEL IK WAT PERSOONLIJKE FAVORIETEN WARME CHOCO RECEPTEN MET JULLIE.

wer
Warme choco met een shot karamel en een toef slagroom
Als ik zelf thuis warme chocolademelk drink, doe ik dat altijd met een shotje karamel en een flinke toef slagroom. Ik koop gewoon een pak chocomelk in de supermarkt en warm dit op in een pannetje. karamel siroop is tegenwoordig gewoon in de supermarkt te kopen, bij het koffieschap. Allereerst schenk ik een grote mok vol met chocomelk, en dat giet ik in een pannetje. Op die manier weet ik precies hoeveel ik hebben moet voor een volle mok. Ondertussen doe ik een laagje karamel siroop in de mok en wanneer de melk warm is giet ik die eroverheen. Nog wat slagroom erbij en klaar! Heerlijk.
Warme choco met koffie en een toef slagroom
Wanneer je wel wat cafeïne kan gebruiken kun je een beetje koffie toevoegen aan je chocomelk. Het best is wel om sterke koffie te gebruiken. Dan proef je hem het best door de chocomelk heen. Ook hier kun je natuurlijk weer een flinke toef slagroom op doen, en misschien wat cacaopoeder.
Warme choco een shot hazelnoot en een toef slagroom
Deze variant is eigenlijk precies hetzelfde als de eerste met karamel. Alleen gebruik je dan nu een shot hazelnoot siroop in plaatst van karamel. Ook dit kun je gewoon opwarmen in een pannetje. Hazelnoot siroop is te koop in verschillende supermarkten.
Warme choco op z’n Mexicaans
Dit lekkere recept kwam ik tegen op Smulweb.nl. Hij is wat kruidiger dan de andere chocomelk recepten. Zo zit hierin kaneel en kruidnagels. Weer eens wat anders. Maar wel heel erg lekker. Het hele recept vind je hier.
lkjl
Klassieke warme chocolademelk 
Natuurlijk kun je ook op een klassieke manier je warme chocomelk drinken. Met gewone melk en chocolade kun je heerlijke chocomelk maken. Natuurlijk kun je ook gewoon een pak chocomelk kopen en die verwarmen. Gooi er wat kaneel bij, een toef slagroom en de klassieke chocomelk is klaar. Een recept kun je hier vinden.

Chocolademelk met likeur 
Wil je echt opwarmen met een warme chocomelk, dan werkt dat natuurlijk nog beter met alcohol erin. Het kan met vele soorten alcohol, maar een bekende die gebruikt wordt in combinatie met chocomelk is Baileys. Een shotglasje Baileys is vaak voldoende voor een beker warme chocomelk.
 
Salted Caramel chocomelk 
Sinds Tony Chocolonely een chocoladereep Salted Caramel heeft uitgebracht is het immens populair. En eerlijk is eerlijk, het is ook echt lekker. Dit is natuurlijk ook makkelijk te maken in warme chocolademelk vorm. Recept vind je hier. Vooral lekker met een flinke toef slagroom en caramelstroop erover heen. Yum!
Zo, genoeg ideetjes dus. Ik hield zelf nooit van warme chocomelk, maar inmiddels is het een echte verslaving geworden haha. Zelf vind ik de Salted Caramel en chocomelk met koffie het lekkerst. Houden jullie ook zo van warme choco?
Liefs,
2 gedachtes over “7 Manieren om je warme choco te drinken

Geef een reactie

