Review: Catrice HD Liquid coverage foundation

Foundation vind ik heel belangrijk in mijn make up look. Ik ben dan ook altijd op zoek naar een mooie foundation. Een paar weken geleden heb ik een nieuwe ontdekt. Ik wilde hem al een tijdje reviewen maar helaas kwam het daar steeds niet van. Maar inmiddels is het gelukt om er foto’s van te maken. En zal ik alle details over deze foundation met jullie delen.Β 

Het is de HD liquid coverage foundation van Catrice. Volgens Catrice geeft de foundation een intense maar natuurlijk ogende dekking, heeft het een ultra vloeibare textuur en blijft de foundation tot 24 uur zitten. Als al deze punten worden waargemaakt, is het zeker een goede foundation.

De foundation is verkrijgbaar in 4 kleuren:

010: Light Beige

020: Rose Beige

030: Sand Beige

040: Warm Beige

Ik heb zelf de lichtste kleur, 010 Light Beige. Momenteel heb ik een hele lichte huid, dus deze tint was perfect. Voor de extreem lichte huidjes is die misschien niet eens licht genoeg. Maar, helaas is de donkerste kleur 040 Warm Beige, ook niet donker genoeg voor wat donkerdere huidjes. In een flesje zit ongeveer 30ML.

De foundation zit in een mat glazen flesje. Dit oogt chic. De foundation komt er uit doormiddel van een pipetje. Werkt op zich prima. Sommige mensen hebben liever een pompje. Dit maakt voor mij niet heel veel uit, ik vind beide prima werken. Wat meteen duidelijk wordt is hoe vloeibaar de foundation is. Zodra je hem aanbrengt op je hand of gezicht, stroomt de foundation naar beneden. Bij mijn huidtype werken hele vloeibare foundations altijd heel goed. Top dus!

img_4979

Alleen Catrice HD liquid foundation

Volledige make up look

Wat opvalt als je de foundation aanbrengt is de matte finish. Echt afpoederen is dus ook zeker niet nodig. De foundation oogt zeker natuurlijk, maar niet alsof je totaal geen make up op hebt. Ik heb zelf flink wat onzuiverheden op mijn gezicht en deze camoufleert hij goed. Vaak hoef ik ook geen concealer meer aan te brengen over deze onzuiverheden. Heel fijn. Ook de houdbaarheid is prima. Zeker in combinatie met een finishing spray blijft de foundation de hele dag goed zitten. Hij kan wel tegen een stootje, want ook wanneer het regent blijft het goed zitten.

Kortom, deze foundation is top. Ik gebruik hem zelf al 2/3 maanden en heb sindsdien ook geen andere meer gebruikt. De foundation is te koop bij bijvoorbeeld Kruidvat en kost €6,99. Mooie budgetprijs voor een hele goede foundation.

Liefs,

Geef een reactie

