Challenge: water drinken

water

Laatst zag ik op Facebook een korte video voorbij komen waar de voordelen van genoeg water drinken werden getoond. Ik was eigenlijk best verrast door alle voordelen die genoeg water drinken biedt. Zo is het goed voor je huid, reinigt het je lichaam van binnen, val je erdoor af, wordt je helderder in je hoofd en krijg je meer energie. Dat het goed is voor je huid wist ik. Zelf heb ik een hele slechte huid en op momenten dat het niet meer om aan te zien is drink ik veel water. Toch drink ik bij lange na niet genoeg water. Meestal zit ik tussen de 0,5 en 1,0 liter per dag in.Β 

img_0859

img_0860

Ik wilde graag wat meer water gaan drinken op een dag. Gewoon om te kijken wat het nou precies voor mij doet. Ik besloot daarom een app op mijn telefoon te zetten. Dit is de ‘Mijn Water’ app. In deze app kun je eerst uitrekenen hoeveel water je op een dag moet drinken voor jou gewicht. Ik kwam uit op ongeveer 1,9 liter. Ik vond dit echt suuper veel en besloot hem daarom eerst zelf aan te passen naar 1,5 liter. Als ik dan wat meer gewend ben aan genoeg water drinken, schroef ik hem gewoon weer wat omhoog. Verder kun je ook instellen of de app je herinnert aan het water drinken. Zo heb ik nu ingesteld dat ik om de 2 uur een herinnering krijg dat ik water moet drinken. In de gratis versie van de app kun je zelf 3 soorten dranken toevoegen, water, thee en koffie. De hoeveelheid is makkelijk aan te geven en de app laat precies zien op hoeveel procent water je zit van die dag dat je moet hebben. Echt heel makkelijk en fijn.

Goed, afgelopen weekend ben ik begonnen. En ik vind het best lastig haha. Als ik op mijn werk zit is het goed te doen, dan drink ik met gemak een flesje water leeg. Maar op momenten dat ik druk ben vergeet ik het gewoon. Dan is het best handig dat de app je herinnert. Aankomende 2 weken ga ik proberen elke dag 1,5 liter water te drinken (en ik hoop zelfs wat meer). Β Daarna zal ik jullie een update geven over wat het voor mij heeft gedaan. Ik ben in ieder geval heel benieuwd.

Drinken jullie genoeg water op een dag? Of vergeten jullie het net zoals ik gewoon? Ik gooi nog even een glas water achterover. En over twee weken horen jullie hoe het mij bevallen is.

 

Liefs,

Een gedachte over “Challenge: water drinken

Geef een reactie

