Januari running challenge

running

Afgelopen maanden heb ik het een beetje laten afweten qua sporten en hardlopen. Met het nieuwe jaar in zicht wilde ik hier graag wat aan gaan doen. Ik besloot daarom een challenge voor mezelf te verzinnen. De running challenge van januari.Β 

In de zomer heb ik regelmatig hardgelopen. Maar ik ben nog wel echt een beginner. Ik liep kleine rondjes van ongeveer 3/4 kilometer. Nu ik een aantal maanden niet gelopen heb moet ik het ook echt weer gaan opbouwen. Daarom heb ik wel een hele redelijke challenge bedacht, die ik ook echt kan halen. Dus in januari wil ik in totaal 22 kilometer gaan hardlopen. Ja, ik weet het. Dit doen sommige mensen in een rondje. Maar he, ik ben echt weer een beginner en wil wel haalbare doelen stellen.

Als ik in 1 maand 20 kilometer in totaal wil rennen, en ik altijd rondjes maak van ongeveer 3/4 kilometer, betekend dit dat ik twee keer per week ongeveer 2,75 kilometer per keer lopen. Prima te doen als je het mij vraagt. Maar ja dit betekend ook dat ik wel 2 keer in de week moet gaan lopen. En dat is iets wat ik absoluut niet gewend ben. Hardlopen geeft mij een goed gevoel. Ik krijg er energie van en (natuurlijk) mijn conditie wordt beter. Wel moet ik wat dingetjes in de gaten gaan houden, zoals mijn pijnlijke scheenbenen en mijn veel te snelle hartslag. Maar ik ken mijn lichaam inmiddels goed, dus daar heb ik wel vertrouwen in.

 

rrrung

Nu zonder baan en dus veel meer vrije tijd is het zeker een haalbare challenge. Ik heb er in ieder geval zin in. Om lekker te gaan rennen, met een doel, dat wel! Ik zou het leuk vinden als er mensen met mij mee doen! Dus, lijkt deze challenge jou wel wat, laat dit dan weten!

Liefs,

Geef een reactie

