Review: Kruidvat Tea Tree lijn

img_5138

Een paar weken geleden heb ik mijn scrub opgemaakt. Ik gebruikte een scrub van de Tea Tree lijn van Kruidvat. Dit was op aanraden van mijn zusje. Die vertelde dat deze scrub goed is voor veel huid types en dat de tea tree olie een ontstekingsremmende werking heeft. Ik besloot en nieuw potje te kopen. Ik zag ook dat ze een nieuw product hadden uitgebracht, een behandelingsolie in dezelfde tea tree lijn. Ik vertel jullie graag wat ik van deze super budget producten vind. 

img_5142

Goed, ik ga het dus hebben over de behandelingsolie (links) en de scrubcrème (rechts). Beide komen dus uit de Tea Tree lijn van Kruidvat. Kruidvat zelf geeft aan dat tea tree een anti-bacteriële en ontstekingsremmende werking heeft en helpt puistjes en mee-eters effectief te bestrijden. Dit betekend dus dat de producten geschikt zijn voor de onzuivere huid. En dan ben ik een perfect proefpersoon, met mijn onrustige huidje.

img_5158

De verpakking van deze producten zijn wat ouderwets. En volgens mij is dat ook net wat Kruidvat met hun verzorgingslijn wil uitstralen. Op de verpakkingen staat namelijk meerdere keren 1975 genoemd. Ik vind de verpakking niet spectaculair, maar ook niet vervelend. De behandelingsolie komt in een klein flesje met een pipetje, en de scrub zit in een wat groter potje met een losse deksel.

img_5160

img_5168

Als eerst, de scrub. Dit is de substantie van de scrub. Een lekkere dikke crème met grove puntjes/stukjes erin. De crème smeert goed uit en laat mijn huid echt zijdezacht achter. De geur van tea tree is iets waar je misschien eerst even aan moet wennen. Zelf vind ik het niet vervelend maar ik kan mij er ook wel iets bij voorstellen als je het niet lekker vind ruiken. De scrub doet goed zijn werk. De scrub prikt niet en droogt mijn huid totaal niet uit. Dit in tegenstelling tot andere scrub producten. Ik gebruik dit product al ruim een jaar en ik ben dik tevreden. Op de verpakking staat; aangegeven 1 tot 2 keer in de week gebruiken. Zelf doe ik dit ook en dit werkt voor mij prima. Mijn zeer onrustige huid is er zeker erg van opgeknapt.

img_5170

img_5176

Dan, de behandelingsolie. Ik vraag mij een klein beetje af waarom het ‘behandelingsolie’ heet. Ik denk eigenlijk dat ze gewoon het ouderwetse woord voor serum bedoelen. De behandelingsolie heeft dezelfde geur als de scrub. Een sterke tea tree geur waar je van moet houden. De olie is erg vloeibaar en glijd zo van mijn hand of gezicht af. De olie trekt super snel in en laat geen vettig laagje achter op mijn gezicht. Dit vind ik echt een pluspunt want ik haat het om met een plakkerig hoofd te gaan slapen. Ik heb de olie ook al een keer na de scrub gebruikt en ook dit werkt gewoon prima. De scrub gebruik ik niet elke dag, maar deze olie wel.  En ook over deze olie ben ik dus zeer te spreken. Mijn huid reageert er goed op en mijn huid is veel minder onrustig dan eerst. Ik blijf deze producten zeker nog wel even gebruiken.

Kortom, ik ben fan. De Tea Tree lijn van Kruidvat is ontzettend goed. En voor de prijs hoef je het helemaal niet te laten. Ik heb per product slechts €1,99 betaald. En met beide producten kan ik zeker wel een hele tijd vooruit.

Waren jullie al bekend met de producten van Kruidvat?

Liefs,

Geef een reactie

