Hoe gaat het nu met: water drinken challenge

water

Een aantal weken geleden plaatste ik dit artikel. Ik wilde meer water gaan drinken. Doormiddel van een app kan ik bijhouden hoeveel water ik daadwerkelijk op 1 dag drink. Per dag wilde ik ongeveer 1.5 liter water drinken. Eigenlijk moest ik 1.9 liter water per dag drinken (in verband met mijn gewicht en beweging). Dit leek mij echter totaal niet haalbaar en daarom besloot ik te gaan voor 1.5 liter. Ik begon vol goede moed, en vandaag vertel ik jullie hoe het ging en hoe het nu gaat met water drinken. 

Zoals ik eerder zei, ik begon vol goede moed. Het ging me goed af. Voornamelijk op de dagen dat ik moest werken haalde ik makkelijk de 1.5 liter. Voordat mijn shift begon vulde ik mijn flesje water en tijdens het bellen dronk ik deze leeg. Vaak vulde ik hem halverwege de shift nog een keer. Zo kwam ik makkelijk aan de 1.5 liter per dag. Ik merkte al snel veranderingen. Ik voelde me goed, had energie en mijn huid was gehydrateerd en vrijwel helemaal glad. Ik moet echt zeggen dat genoeg water drinken op een dag ervoor zorgt dat je je goed voelt. Langzaam kreeg ik steeds wat meer energie. En dit was iets wat ik zeker goed kon gebruiken.

jfkewalfj

Ik merkte wel al snel dat wanneer ik niet hoefde te werken ik het niet goed vol hield. Ik vergat het gewoon. Ik was met van alles en nog wat bezig en water drinken was iets waar ik niet mee bezig was. Daarbij had ik thuis ook niet standaard een flesje water naast mij staan. Al snel veranderde mijn waterinname weer naar wat ik gewend was. Een halve tot hele liter per dag. Zeker niet genoeg dus. Mijn energie ging weer wat achteruit en ook mijn huid kreeg weer wat plekjes hier en daar.

Inmiddels heb ik het water drinken weer opgepakt en zit het redelijk in mijn systeem. Nog steeds vergeet ik het wel eens maar ik ben mij er al veel meer van bewust dan een paar weken geleden. Mijn huid is in ieder geval nog nooit zo mooi geweest en ook krijg ik steeds wat meer energie. Ik ga dus zeker zo door. En misschien, ga ik binnenkort toch naar die 1.9 liter per dag. Wie weet.

Liefs,

Geef een reactie

