Harry Potter Expo Utrecht

hp

Mensen die mij goed kennen weten dat ik een groot Harry Potter fan ben. Dit is pas een aantal jaar geleden ontstaan. Toen de boeken net uitkwamen en de Harry Potter gekte begon, was ik zeker geen groot fan. Ik heb ook geen enkel boek gelezen. Misschien mag ik mij dus ook geen echte Harry Potter fan noemen haha. De films hebben ervoor gezorgd dat ik toch een groot liefhebber ben geworden van Harry Potter. Twee weken geleden ben ik samen met twee vriendinnetjes naar de Harry Potter expo in Utrecht geweest. Vandaag deel ik wat foto’s en vertel ik hoe het was.Β 

img_1554

Voor een goede spreiding van de bezoekersstroom wordt er gewerkt met tijdslots. Dit houdt in dat er bepaalde tijden zijn waarop je naar binnen mag. Wij hadden kaartjes voor het tijdslot 17:00 tot 17:30. Dit was dus het tijdstip waarop we naar binnen mochten. Het is niet zo dat we maar een halfuurtje de expo konden bekijken. Gelukkig maar, want er was genoeg te zien.

De rij was echt mega lang! Gelukkig was er in de rij genoeg leuks te doen en te zien. Zo hingen er grote foto’s, was er een groot ‘rode loper scherm’ waarvoor je op de foto kon, en was er een green screen waar je met toverstaf en al op de foto kon.

img_1555

Er mochten elke keer groepen van ongeveer 20 mensen naar binnen. De expositie begon met de bekende soteerhoed. Een paar mensen mochten plaats nemen op de stoel en werden ingedeeld bij een huis. Dit was een leuk toegevoegd aspect aan de expo, maar het was jammer dat ze maar 2 Γ‘ 3 mensen op de stoel lieten zitten. Wij hadden er voor gekozen om ook een audiotour te doen. Op die manier kregen wij net wat extra informatie over de spullen. Super leuk!

Na de soteerhoed kwamen we in een ruimte waar op schermen rondom stukjes van de films werden getoond. Niet heel bijzonder maar wel leuk om in de stemming te komen. Na dit gedeelte kwamen we bij de trein aan en begon de echte expositie. Vanaf dit moment was er van alles te zien. De kleding van de acteurs, brieven, alles van Zwerkbal en overige spullen uit de film. Hieronder wat foto’s van de spullen die waren uitgestald.

img_1566

img_1570

img_1585

img_1600

img_1612

img_1633

Zoals je ziet, voornamelijk veel kleding van de acteurs. Wat mij opviel aan deze kleding is hoe klein Emma Watson (Hermelien) is. Ik vond eigenlijk alle drie de hoofdpersonages super klein. Natuurlijk waren ze nog jong toen ze de films hebben opgenomen. Emma Watson was echt super klein en had een erg dun figuurtje. Grappig om te zien.

In de laatste zaal was het echt veel te druk! Omdat na deze zaal de shop kwam, en iedereen daar graag wat wilde shoppen, liep de mensenstroom daar vast. In deze laatste zaal werd de kleding van het bal uit film 4 getoond. De jurk van Hermelien was prachtig (en heel klein haha). Na een uur in deze zaal te hebben gestaan, kwamen we aan in de shop.

img_1635

img_1637

De shop was leuk, maar niet heel bijzonder. Ze hadden toverstafjes, boeken, sjaals, t-shirts en nog wat kleine dingetjes. Maar alles was echt mega duur, helaas.

Maar natuurlijk kon ik niet met lege handen naar huis gaan. Toen ik in Londen was heb ik voor mijn broertje de beroemde Smekkies meegenomen. Misschien ken je ze, maar dit zijn snoepjes in allemaal hele vieze smaken. Dit keer wilde ik ook graag iets voor mijn broertje meenemen. Wel iets anders dan de Smekkies natuurlijk. En daarom kocht ik de chocolade kikker voor hem (dit was het enige beetje betaalbare product dat ze verkochte). Ik kocht er voor mezelf ook 1. En ja, hij is al op. Oeps

Het was echt een super leuke dag. Ik heb veel mooie dingen gezien. En door de audiotour weet ik nu ook veel achtergrond informatie. Kortom, een super geslaagde dag met 2 lieve vriendinnetjes.

Zijn jullie al geweest? Of zijn jullie niet zo’n fan van Harry Potter?

Liefs,

2 gedachtes over “Harry Potter Expo Utrecht

Geef een reactie

