Ladiesrun Groningen 2017

Ook dit jaar stond ik weer aan de start van de Ladiesrun. Dit keer niet in Rotterdam, maar in thuisstad Groningen. Zoals elk jaar schrijf ik ook nu weer een stukje over hoe het ging en hoe ik het ervaren heb.

In februari had ik mij al ingeschreven voor de Ladiesrun. Voorgaande jaren liep ik hem samen met vriendinnen in Rotterdam maar doordat ik hem nu in Groningen liep kon ik heerlijk rustig wakker worden s’ochtends. Ik had zelfs nog tijd om even wat voor mijn scriptie te doen. Inmiddels was het al ruim 25 graden en werd ik steeds zenuwachtiger. Ik had immers zeker niet genoeg getraind en met de extreme hitte was ik bang voor hoe het zou gaan. Ook was ik nog steeds mega verkouden. Maar ik wilde hem uitlopen, no matter what! Een goeie tijd vond ik niet meer nodig. Met de warmte wist ik dat een verbetering op mijn tijd van vorig jaar erg moeilijk ging worden.

Rond 11 uur was mijn moeder in Groningen. In eerste instantie was het de bedoeling dat zij hem ook zou lopen maar doordat zij helemaal niks aan training had gedaan besloot ze ons alleen te komen aanmoedigen. Samen liepen we rond half 12/12 uur rustig richting de stad. Het was prachtig weer en besloten daarom op een terras eventjes wat te drinken (wel in de schaduw want ik wilde niet te warm worden al). Rond half 1 liep ik richting de Vismarkt om mijn startnummer op te halen. Ik liep hem samen met een vriendinnetje en ondanks dat wij ons niet tegelijk hadden ingeschreven, hadden we wel opvolgende startnummers. Hoe toevallig.

Om kwart over 1 begon de warming up en wij besloten (natuurlijk) volop mee te doen. En dat was warm! My god, het was nog niet eens begonnen en ik had het al veel te warm. Om half 2 konden we eindelijk beginnen. Helaas begonnen we echt helemaal achteraan. Op het begin liep er echt helemaal niemand achter ons. Niet heel motiverend haha. Al snel merkte ik dat de warmte mij geen goed deed. Mijn moeder stond ergens aan het begin met een flesje water. Dit hielp gelukkig. Rond het twee kilometer punt liepen we door het Noorderplantsoen. En dat was echt even lekker. Door de hoge bomen liepen we hier stukken in de schaduw en kon ik een heel klein beetje afkoelen. Helaas kreeg ik toen ook een giga bloedneus. Gelukkig hadden we een (wit!) zweetbandje gekregen en kon ik dus ook gewoon doorlopen. Waarschijnlijk kwam dit door een combinatie van warmte en druk.

Stiekem vond ik het parcours in Groningen leuker en fijner dan in Rotterdam. Daarbij was de groep met hardlopers ook kleiner waardoor je lekkerder kon lopen. Β De laatste 2 kilometers waren echt mega zwaar. Vol in de bloedhete zon. Na een kleine drie kwartier kwam eindelijk de finish en zicht. Nog even een klein ‘sprintje’ en ik was gewoon gefinisht. Toen de dag begon had ik dit stiekem niet verwacht. Door het weer maar ook omdat ik mij niet heel fit voelde. Maar ik heb toch maar weer gehaald. En daar ben ik echt super blij mee.

Al met al was het toch weer een geslaagde dag. Volgend jaar weer. Wel weer lekker in Groningen!

Een gedachte over “Ladiesrun Groningen 2017

Geef een reactie

